וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': פלוג מועמדת חזקה להחליף את פישר

נדב נוימן

30.1.2013 / 12:02

סגניתו של סטנלי פישר קרנית פלוג מסתמנת על פי מריל לינץ' כמועמדת אפשרית להחליפו בתפקיד "פלוג תוכל להבטיח המשך המדיניות של פישר בבנק ישראל"

במריל לינץ' מעריכים כי סגניתו של סטנלי פישר, המשנה לנגיד ד"ר קרנית פלוג, היא מועמדת חזקה להחליפו, "שכן היא תוכל להבטיח המשך המדיניות של פישר בבנק ישראל בשל התקופה הארוכה בה שרתה בבנק תחת הנהגתו".

בנוסף מציינים כלכלני מריל לינץ' היום (ד') כי "הודעת ההתפטרות נגיד בנק ישראל סטנלי פישר גרמה לעצבנות בשוק ההון בשל מעמדו של פישר כעוגן של המדיניות הכלכלית הישראלית".

פישר הודיע אתמול במפתיע על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, כשנתיים לפני מועד סיום הקדנציה השנייה שלו. בין המועמדים להחליפו הם המשנה לנגיד קרנית פלוג וכן פרופ' מנואל טרכטנברג, מי שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי שהוקמה בעקבות מחאת קיץ 2011.

פישר אמר, במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר, כי "הנגיד הבא יהיה במצב יותר טוב ממה שאני הייתי בזמן שהגעתי לבנק ישראל. יש לנו את הוועדה המוניטרית עם 3 פרופסורים חיצוניים. זה גורם למדיניות מוניטרית יותר טובה, מבוססת ואיכותית. זה תומך בנגיד הבא ובמה שהוא יעשה וגם ימנע ממנו לעשות טעיות גדולות. בנק ישראל עבד ברמה מאוד גבוהה. לא היו טעויות שאני זוכר".

הוא גם רמז שפלוג ראויה להחליפו בתפקיד כשאמר: "לא הייתי בוחר במישהו להיות המשנה לנגיד אם לא הייתי חושב שהוא ראוי להיות הנגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully