וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר חתם על תקנות מיסוי רווחי נפט לשנת 2013

30.1.2013 / 14:53

שטייניץ :"כספי ועדת ששניסקי מתחילים לזרום, תקנות אלו מבטיחות את חלקו של הציבור במשאבי הטבע באופן שוטף ויביאו לגידול בהכנסות המדינה מרווחי הגז"

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום (ד') על תקנות מיסוי רווחי נפט (מקדמות בשל היטל לשנת 2013) (הוראת שעה), התשע"ג-2013, הקובעות את שיעור המקדמות בשל היטל אשר חובה לשלמו מכוח חוק מיסוי רווחי נפט, אשר יישם את המלצות דוח ועדת ששינסקי.

החוק, שנכנס לתוקף באפריל 2011 קבע חובת תשלום היטל על בעל זכות נפט של מיזם נפט בהתאם לשיעורים שנקבעו בחוק והסמיך את שר האוצר לקבוע תקנות בעניין מקדמות בגין ההיטל.

בהתאם לתקנות, בעל זכות נפט החייב בתשלום היטל לפי החוק, ישלם מקדמות על חשבון ההיטל לאותה שנה. התקנות ייכנסו לתוקף עם פרסומן , כך שתשלום המקדמות בגין היטל שחובה לשלמו בשנת 2013 יבוצע כבר החל מה-15 בפברואר 2013 .

שיעור המקדמות נקבע על סך של 21%, וזאת על בסיס בדיקה של צוות מקצועי ברשות המסים אשר בחן את הנתונים הרלוונטיים לקביעת המקדמות.

שר האוצר אמר כי "בהמשך ליישום מסקנות ועדת ששינסקי אשר יזמתי את הקמתה, תקנות אלו מבטיחות את חלקו של הציבור במשאבי הטבע באופן שוטף ויביאו לגידול בהכנסות המדינה מרווחי הגז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully