וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לרה"מ: להקים רשות תקשורת לפני הקמת ממשלה

גד פרץ

30.1.2013 / 22:09

במשרד האוצר מתריעים מפני מסירת תיק התקשורת לאחת השותפות בקואליציה העתידית - וחוששים שהמהלך יסכל את הקמת הרשות. זוהי גם עמדתו של שר התקשורת משה כחלון

אגף התקציבים במשרד האוצר הציע למשרד ראש הממשלה שלא להעביר את משרד התקשורת לאחת השותפות הקואליציוניות ולסכם עמן על הקמת רשות תקשורת שתחליף את המשרד. זוהי גם עמדתו של שר התקשורת משה כחלון.

באגף התקציבים דוחפים להקמתה של רשות תקשורת עכשיו, כיוון שברור לכולם שאם תיק התקשורת יימסר לאחת השותפות, לא ניתן יהיה להקים את הרשות עד סיום כהונת הממשלה. באגף התקציבים הציעו למשרד ראש הממשלה הצעות אופרטיביות לגבי האופן שבו ניתן להקים את רשות התקשורת. באגף התקציבים לא פוסלים את האפשרות שבמקום שר התקשורת ימונה שר לנושאי טכנולוגיות מידע, שבמסגרת משרדו תיכלל האחריות גם לרשות התקשורת.

על-פי המתווה המוצע, הממשלה החדשה תמנה את אחד השרים לאחראי להעברת החקיקה בתחום בוועדות השונות ובכנסת. המודל הספציפי שבו תפעל רשות התקשורת יהיה בהתאם לניסיון בעולם ולעבודה שנעשתה לאורך השנים במסגרת הצעות חקיקה שגובשו כבר במשרד התקשורת, המביאות בחשבון את האינטרסים של עובדי המשרד.

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, קורא לפעול להקמתה של רשות תקשורת בממשלה הבאה. חייק, שכיהן כיו"ר הוועדה שהמליצה על מדיניות השוק הסיטונאי בישראל, אמר כי חייבים להקים רשות תקשורת כדי למנוע שינויים חדשים ברגולציה התלויים בעמדת שר זה או אחר. "רגולציה ידועה וכיוון ברור מסייעים לחברות לתכנן את צעדיהן ואת רמת ההשקעות שלהן בתשתיות, ללא תלות בשינויים תכופים".

"בסופו של דבר, הקמת רשות תקשורת תייצר ודאות גבוהה יותר לחברות ובסופו של דבר תיטיב עם הצרכנים. העולם כולו בנוי על ודאות רגולטורית; ללא ודאות רגולטורית לא תהיה ודאות להשקעה בתשתיות וייפתח פער דיגיטלי בינינו לבין מדינות אחרות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully