וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הקפיצה בנצרת עילית יוסב לקריית היי טק

קובי דוד

31.1.2013 / 11:02

הסכם העקרונות עליו חתמו יזמים אמריקאים שואף להשקיע בפרויקט המשותף 200 מיליון דולר. תוך חצי שנה הבטיחו המשקיעים להציג תוכנית כלכלית מפורטת

קפיצה להיי טק: הסכם העקרונות שנחתם השבוע בין ראש עיריית נצרת עילית לבין יזמים שואף להקים בשנים הקרובות קריית היי טק ראשונה בגליל, על שטחי הר הקפיצה שנמצא בתחום השיפוט של העיר נצרת עילית. בהיקף ההשקעה של 200 מיליון דולר.

שיתוף הפעולה יצא לדרך באמצעות חברת THIRD MILE שסייעה באיתור יזמים גדולים מחו"ל. לאחר סבב פגישות נוצר קשר עם שתי חברות יזמות אמריקאיות גדולות בוושינגטון ובטקסס. EWING GROUP ו-SALTUS LLC.

ראשי החברות צ'רלס קליימנס וננד דורדביק הגיעו במיוחד ארצה על מנת לגבש את הקמת הפרויקט הצפוי. "יש לנו ניסיון מוכח בהקמת אזורי היי טק ופרויקטים גדולים". סיפרו ראשי החברות בתום הפגישה שהתקיימה עם נציגים מהרשות המקומית. "אנחנו רוצים להשקיע בתכנית בגלל הכדאיות הכלכלית אבל גם בגלל הרצון להשקיע בפרויקט במדינת ישראל".

המשקיעים הנלהבים הבטיחו להגיש תוך חצי שנה תכנית כלכלית מפורטת שתכלול את רשימת חברות ההי טק שיוקמו בפרויקט ורשימת המשקיעים. בהמשך הוחלט כי יוקם דירקטוריון משותף בו יהיו שותפים נציגי המשקיעים ונציגי החברה הכלכלית בעיר. מדובר בשטח של 120 דונם שנמצאים על הר הקפיצה. השטח תוכנן על ידי מנהל מקרעי ישראל בתוקף של תב"ע. אולם התוכנית לא שווקה מצד המנהל בשל תנאי השטח הקשים ומיקומו על הר ששימש בעבר מחצבה.

ראש העירייה שמעון גפסו סיפר על חשיבות הקמת הפרויקט. "הגיע הזמן שליישובי הגליל תהיה קריית היי טק ותושבים צעירים לא יצטרכו לנסות עד חיפה ותל אביב כדי למצוא מקום עבודה במקצוע. לא מדובר בפרויקט שיתחיל מחר בבוקר אבל הוא יוצא לדרך ובשנים הקרובות תוקם על הר הקפיצה קריית היי טק לתפארת הגליל ומדינת ישראל ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully