וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני אייל שני יקבלו שכר טרחה של 200 אלף שקל

חן מענית

31.1.2013 / 14:21

במסגרת תיק פשיטת הרגל שלו, שני התחייב להעביר לנושים סך כולל של 3.6 מיליון שקל - 1.6 מיליון שקל תוך 30 יום אחרי אישור ההסדר על-ידי ביהמ"ש העליון

‎הנאמנים בתיק פשיטת הרגל של השף אייל שני, עוה"ד ארז חבר ומרדכי האן-ברקוביץ, יקבלו שכר טרחה בסך 200 אלף שקל, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי עו"ד ליאור אפשטיין, מומחה למשפט פלילי ומקורבו של שני, עומד מאחורי המשא ומתן שמנהל שני עם הנאמנים.

בצוותא עם עו"ד ארנון שגב, שהוא המייצג הרשמי של שני בתיק, פועל אפשטיין מזה מספר חודשים כדי להגיע להבנות עם הנאמנים, שיאפשרו את סיום סאגת החובות של שני.

אתמול (ד') חשף "גלובס" כי בימים האחרונים, ובעקבות המלצת בית המשפט העליון, הגיש שני לנאמנים הצעה להסדר חוב חדש, שבמסגרתו הוא מסכים לשלם כ-90% מחובותיו לנושיו.

לפי הצעת ההסדר, מתחייב שני להעביר לנושים סך כולל של 3.6 מיליון שקל וכן תשלום נוסף בסך 200 אלף שקל המיועד לתשלום שכר טרחה לנאמנים. חלק מהכספים שישלם שני מגיעים מצדדים שלישיים, שנחלצו לעזרתו. המדובר, ככול הנראה, בשני אנשי עסקים המקורבים לשני, שאחד מהם הוא שחר סגל, חברו ושותפו של שני במסעדותיו ("הסלון", "אברקסס צפון", ו"המזנון").

‎‎שני שלבי תשלום

מהצעת ההסדר של שני שהגיעה לידי "גלובס", עולה כי את תשלום הסכום של 3.6 מיליון שקל לקופת פשיטת הרגל מתחייב שני לשלם בתנאים הבאים: 1.6 מיליון שקל תוך 30 יום אחרי אישור ההסדר על-ידי בית המשפט העליון; את יתרת הסכום - 2 מיליון שקל - מתחייב שני לשלם באמצעות העברת מלוא תקבולי המדיה בגין השתתפותו בתוכנית "מאסטר שף 3" ו"מאסטר שף ‏VIP‏".

הכספים הללו יועברו ישירות לקופת פשיטת הרגל על-ידי הסוכנת של שני. את יתרת החוב שתיוותר לאחר העברת תקבולי מדיה אלו, ישלם שני מהשתכרותו העתידית בתחום המדיה בדרך של המחאה בלתי חוזרת לקופת פשיטת הרגל של 30% מהכנסותיו מתחום המדיה הטלוויזיונית בשלוש השנים הקרובות.

עוד הציע שני בהצעת הסדר החוב כי במידה שבתום שלוש השנים הקרובות הוא לא ישלים את מלוא יתרת החוב, הוא ייחשב כמי שהפר את הסדר החוב. כן נקבע בהצעה כי שני יגיש דוח מפורט לנאמנים בדבר הכנסותיו מתחום המדיה אחת לחצי שנה וכן ימסור לסוכנו - "קנלר ייצוג נאמנים" - ייפוי כוח בלתי חוזר המורה לסוכן להעביר, לפי דרישת הנאמנים, כל מידע שיבקשו הנאמנים מהסוכן ושמצוי ברשותו.

לאור העובדה ששני מתחייב להעביר לידי נושיו סכום הקרוב מאוד ל-100% מסך החובות, נוטים הנאמנים על נכסיו לקבל את ההצעה. עם זאת, קיימת עדיין מחלוקת אחת בין הצדדים, הנוגעת לתשלומים בסך של כמיליון שקל, ששני צריך לשלם למס הכנסה, והם לא נכללו בהצעת ההסדר שהגיש לנאמנים.

ההסדר אמור להיות מובא בקרוב לאישור הנושים באסיפה מיוחדת, שתכונס לשם כך, ולאחר מכן צריך יהיה לקבל את אישורו של בית המשפט.

‎‎ניצל ממאסר

סאגת תיק פשיטת הרגל של שני החלה בדצמבר 2011, אז מינתה שופטת המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, את עוה"ד חבר והאן-ברקוביץ כנאמנים לנכסיו של שני. היא חייבה את השף המפורסם להעביר לקופת פשיטת הרגל את כל תקבוליו מהמדיה (תוכניות טלוויזיה ופרסומות), ובנוסף - 25 אלף שקל מדי חודש בגין שלוש המסעדות, בהן הוא מעורב.

בדצמבר האחרון ריחפה על שני סכנת כניסה לכלא, כאשר אלשיך הוציא צו למאסרו ל-45 יום, אם לא ישלם לקופת פשיטת הרגל חוב שצבר בסך 189 אלף שקל. רגע לפני שאמור היה להיכנס למאסר, שילם שני את החוב‏‎.‎‏ במקביל, שני, שטען שהעביר כבר לקופת פשיטת רגל סכום מצטבר של 1.25 מיליון שקל, עירער לעליון על צו התשלומים שקבעה אלשיך.

לפני כחודשיים הורו נשיא העליון, אשר גרוניס, והשופטים חנן מלצר ואורי שהם, לצדדים לקדם את החתימה על הסדר חוב חדש. לאחר הדיון אמר שני כי "כל מה שאני רוצה זה לשים את הפרק הזה מאחוריי ולשלם את חובותיי. אני שמח שבית המשפט העליון קבע שיש להגיע עמי להסדר נושים, דבר התואם את רצוני. אני מודה למשפחתי ולציבור הרחב על התמיכה, שתמכו בי במהלך כל תקופה האחרונה".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully