וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הגבוהה - המועדונים היוקרתיים של ניו יורק

4.2.2013 / 10:46

במאה שעברה היו המועדונים הסגורים מקובלים בניו יורק - וכמה מהם פעילים עד ימינו. סיגרים, קלפים ומסעדות יוקרה - מה מציעים המועדונים לחוג האקסקלוסיבי המתקבל אליהם

מקומות נוצצים לראות ולהיראות בהם לא חסרים במנהטן, אולם במקביל להם יש גם כמה שנחשבים אפילו יותר מהמקומות הפופולריים המפורסמים. ההילה שמלווה אותם לא נובעת רק מהעובדה שהם נושאים אחריהם הסטוריה ארוכה של יוקרה, אלא בגלל שהם נושאים רשימת המתנה ארוכה, והיות שהם בררנים במיוחד במבקרים שהם מוכנים להכניס לשורותיהם.

בניין היוניון בניו יורק. Jacob Harris, AP
סירב לקבל אל שורותיו את בניהם של כמה מפורסמים. The Union Club/AP, Jacob Harris

המועדונים הסגורים היו מקובלים בניו יורק של המאה שעברה, וכמה מהם פועלים ומארחים חברים גם היום. "אתר ביזנס אינסיידר", ביקר בכמה מהם, ולדוגמה, שני המועדונים הבאים:

The Union Club

המועדון הפרטי הטוען לכתר "המועדון הראשון במנהטן", הוא ה-Union Club, שנוסד בשנת 1836.

מאז ועד היום הוא ממוקם ברחוב 69 בעיר. הוא נודע בעיקר בעושר המופגן ובהקפדה על הפרטים הקטנים, ב-5 מסעדות, חדר עישון ובו כ-100 אלף סיגרים, חדר קלפים, ספריה, לאונג', ומגרשי סקווש. הוא נחשב לאחד המועדונים האקסקלוסיביים ביותר, כאשר השמועות אומרות שהוא סירב לקבל אל שורותיו את בניהם של כמה מפורסמים. מאידך, המועדון נשאר נאמן לחבריו ולא נפרד מכמה מהם, גם במהלך המחלוקות שליוו את מלחמת האזרחים.

בין הדמויות המפורסמות שבחברי המועדון נמנה גם הנשיא דוויט אייזנהאור.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

The Century Association

המועדון הותיק, המממוקם ברחוב 43 סמוך לשדרה החמישית והשישית, נוסד בשנת 1847 על ידי המשורר וויליאם קולן בריינט, במטרה לקדם את תרבות היצירה הספרותית הגבוהה. זו גם הסיבה לכך שעדיין ניתן למצוא במועדון אוספי אמנות של חבריו.

החברות במועדון הוגבלה בעבר ל-100 חברים בלבד, כאשר היה עליהם להיות אנשי יצירה: ספרות, שירה, ומדעים. בנוסף, הורשו להצטרף קציני צבא, ומהנדסים. בהמשך המשיכו והורחבו חורי המסננת, וגם אנשי עסקים, עורכי דין, רופאים ו...נשים (בשנת 1988), הורשו גם הן להגיש מועמדות ולהצטרף.

בין הדמויות המפורסמות החברות במועדון: רוזוולט, טוני מוריסון וראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully