וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: האלטע זאכן יורדים מהכבישים

יוסי ניסן

5.2.2013 / 11:19

שר התחבורה יחתום בקרוב על תקנה האוסרת על תנועת עגלות תובלה הרתומות לבעלי חיים, בכבישים העירוניים בכל הרשויות המקומיות. "תנועתן האיטית של העגלות גורמת לעיכובים"

שר התחבורה ישראל כץ מצא את הסיבה לפקקים בערים השונות בישראל - ה"אלטע זאכן". משרד התחבורה מודיע היום כי השר יחתום בקרוב על תקנה חדשה האוסרת על תנועת עגלות תובלה הרתומות לבעלי חיים, בכבישים העירוניים בכל הרשויות המקומיות בארץ.

לדברי כץ, "תנועתן האיטית של העגלות גורמת לבעיה בטיחותית בכבישים - לנהגים ולהולכי הרגל כאחד, ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים. בנוסף, רבים מהעגלונים מזניחים את בעלי החיים ומונעים מהם מזון וטיפול רפואי, עד לאפיסת כוחות".

התקנה תוגש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת עם כינוסה של הכנסת החדשה, וצפויה להיכנס לתוקף בתוך 6 חודשים. האלטע זאכן פעילים ברבות מערי הארץ, בכללם בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, כפר סבא, נתניה, נהריה ועוד.

המהלך של שר התחבורה מגיע בעקבות פניות שקיבל בנושא מגופים העוסקים בזכויות בעלי החיים, ובראשם עמותת "הכל חי" הפועלת לקידום חינוך הומני למען בעלי החיים. הפניות דרשו, והתקנה אומרת כי ייאסר השימוש בבעלי חיים לצרכים תחבורתיים בדרכים העירוניות, למעט בתחומי מושב או קיבוץ.

עמותת "הכל חי" מציינת בפנייתה לשר כץ כי מדובר לרוב בסוסים, המושכרים לרוכלים על בסיס תשלום פעוט של עשרות שקלים ליום ומהווים עבור הרוכלים תחליף זול לכלי רכב. כדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים, כך עד מותם האכזרי, עקב תשישות מחלות ורעב.

  • עוד באותו נושא:
  • אלטעזאכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully