וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי בן זקן יועמד לדין על הרצת מניות

חן מענית

5.2.2013 / 13:58

בן זקן ואישים נוספים יואשמו בגין פעילותם להשפעה על שער מניית מנופים בנובמבר-דצמבר 2010 כדי להכניסה לת"א-100. המניה, טוענים ברשות לניירות ערך, עלתה בתקופה זו ב-5%

הפרקליטות ממליצה להעמיד לדין את איש העסקים ג'קי בן זקן, את הפיננסייר איתן אלדר ואת פעיל שוק ההון צביקה קולנברנר בגין עבירות של תרמית בניירות ערך שביצעו על ידי הרצת מניות חברת מנופים פיננסיים לישראל (22.3) (מפל).

השלושה יואשמו בנוסף בביצוע עבירה של קבלת דבר במירמה. כמו כן ממליצה הפרקליטות להעמיד לדין בפרשה את מנופים פיננסיים עצמה ואת חברות ארנה קפיטל זירת מסחר 2009, וחברת אינטרנטיקה.

החשדות בגינם הוחלט להעמיד את בן זקן, אלדר ויתר הנאשמים לדין מתייחסים לפעילותם להשפעה על שער מניית מנופים בחודשים נובמבר-דצמבר 2010, בהקשר של כניסת מניית מנופים למדד ת"א-100.

באמצע יולי 2011 נודע כי רשות ניירות ערך מנהלת חקירה נגד גורמים בכירים בשוק ההון, אלדר ובן-זקן. לפי החשד של הרשות, מטרתו של בן-זקן בהרצת מניית מנופים פיננסים הייתה להכניס את החברה לרשימת תל-אביב 100. קבלני הביצוע, לפי החשד, היו אלדר וקולנברנר.

מראשית החקירה כפרו בן-זקן ואלדר בחשדות נגדם וטענו כי אין בהם דבר. ואולם, מחקירת הרשות עלה כי מאמצע נובמבר ועד אמצע דצמבר 2010 ביצעו אלדר וקולנברנר פעילות שהביאה לעליית שער המניה.

אלדר, לפי הרשות, הזרים ביקושים אדירים למניית מנופים בסינכרון עם קולנברנר. כך, לפי החשד, חלק מהוראות הרכישה של אלדר הועברו לקראת תום יום המסחר והתבצעו מול הוראות מכירה שהעביר קולנברנר, ומול הוראות מכירה שהעביר אלדר בעצמו מחשבונות אחרים, שבהם הוא מיופה-כוח.

שער מניית מנופים, טוענים ברשות, עלה במהלך התקופה הזאת ב-5%, והיא קיבלה את כרטיס הכניסה המיוחל לרשימת תל-אביב 100. התרגיל, חושדים ברשות, לא נגמר בזאת: אלדר נזקק ל"חילוץ" פיננסי, כלומר למישהו שיממן את הרכישות. את המחלץ, שקלט את המניות שרכש אלדר, "אירגן", לפי החשד, לא אחר מאשר בן-זקן.

מדובר כאמור באיש עסקים רוסי ממוצא גרוזיני ששמו טימור בן-יהודה, שככל הידוע אין לו עסקים בישראל. ככל הידוע, החוקרים נעזרו בהאזנות סתר שביצעו לשיחות בין אלדר ובין בן-זקן. השיחות האלה הוצגו בפני החשודים במהלך החקירה.

מצעד הנחקרים והעדים בפרשה כלל גם את אברהם נניקשווילי, משותפיו של בן-זקן; ואת מנכ"ל מנופים, דני וקנין; ונחקרה גם יד-ימינו של אלדר, גלי ליברמן. עם פתיחת החקירה הגלויה נעצרו בן-זקן, אלדר וקולנברנר על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך, נחקרו ושוחררו למעצר-בית.

זמן קצר לאחר חשיפת חקירת הרשות, נפרד בן-זקן מאחזקותיו בחברת מנופים פיננסים, אתה היה מזוהה. בן-זקן מכר את מניותיו בחברה (11.5%) תמורת 97 מיליון שקל - פרמיה של 18% על מחיר השוק הבוקר. הרוכשים הם שני שותפיו של בן-זקן בחברת ההשקעות, מרכוס וובר, שרוכש 8.9% מהמניות ויעלה להחזקה של 48.8%; ואברהם נניקשווילי, שרוכש 2.6% ויעלה להחזקה של 24%.

מנופים פיננסים פעילה בתחום של ייזום נדל"ן מניב (בבעלותה המרכז המסחרי סטאר סנטר באשדוד, קניון ארנה בהרצליה ובניין משרדים בדאלאס) ונדל"ן למגורים (קרקעות באשדוד, אילת וחוף בצת). פעילות נדל"ן שהייתה לה בארה"ב הסבה לחברה הפסדים כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully