וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי זיסר הולך להסדר חוב באלביט הדמיה

קובי ישעיהו

5.2.2013 / 15:11

החברה מבקשת ממחזיקי האג"ח הסדר חוב ומחפשת אחר משקיע זר שיזרים כסף. אגרות החוב מאבדות עד 7% בבורסה. החברה: "מחויבים ואחראים להבאת פתרון"

הנהלת חברת אלביט הדמיה, הנמצאת בשליטת מוטי זיסר, החליטה להתקדם לקראת הגעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח שלה.

החברה מסרה כי "לנוכח ניגודי העניינים הקיימים בין מחזיקי סדרות האג"ח השונות של אלביט הדמיה והתנגדות חלק ממחזיקי האג"ח לביצוע התשלומים הקרובים וכן בעקבות פניית הנאמנים והנציגות של מחזיקי אג"ח (סדרות א' ו-ב') של חברת הבת פלאזה סנטרס לחברה, מיום 31.1.2013, בה הביעו התנגדות לחלוקת הדיבידנד של פלאזה לחברה תוך התראה בדבר נקיטת צעדים משפטיים ככל שהחברה תקדם את חלוקת הדיבידנד (דבר המהווה פגיעה במקורות אשר הוצגו בדוח המקורות והשימושים של אלביט הדמיה בו עמדה החברה עד כה), מודיעה אלביט הדמיה (591 -2.81%) כי היא נענית לדרישת המחזיקים ודוחה את תשלומי הקרן למחזיקי אג"ח מהסדרות השונות וזאת עד למיצוי ההידברות עימם".

באלביט הדמיה מדגישים כי בתקופת דחיית תשלומי הקרן בכוונת החברה לשלם כסידרם את תשלומי הריבית לסדרות השונות, אלא אם תקבל החברה החלטה אחרת. בעקבות כך, פנתה החברה לנאמנים של אגרות החוב (סדרות א' ו-ב') בבקשה לדחות את מועד ביצוע רכיב הקרן מתוך התשלומים הקרובים עד ליום 1 באפריל 2013 (ולדחות בהתאמה את המועד הקובע לתשלומם).

על מנת לפעול באופן שוויוני והוגן כלפי כלל המחזיקים ומתוך הצבת הערך העליון של פירעון החוב, החברה רואה בהחלטה משותפת ומתואמת עם כלל המחזיקים את הפתרון הראוי. בהתאם, "החליט דירקטוריון אלביט הדמיה להסמיך את הנהלת החברה לפנות לכלל הנאמנים ונציגי מחזיקי אגרות החוב, בניסיון לגבש פתרון מוסכם ולאפשר לחברה לשרת את כלל התחייבויותיה".

‏לאלביט הדמיה חוב אג"ח של כ-2.5 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואת זבל של יותר מ-100%. בחודש האחרון ספגה החברה הורדת דירוג גורפת של חמש רמות משתי חברות הדירוג המקומיות, ל"רמת השקעה ספקולטיבית".

במהלך החודש הייתה אמורה אלביט הדמיה לשלם כ-80 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקצרות - סדרות א' ו-ב'. לפי דוח מקורות ושימושים שפרסמה אלביט הדמיה, היא אמורה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך כרגע יש לה בקופת המזומנים 116 מיליון שקל בלבד. החברה צופה היקף מקורות של כמיליארד שקל בשנה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי זיסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully