וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו רשת קולנוע מובילה בפעילות דיגיטלית?

רועי גולדנברג

6.2.2013 / 10:45

דווקא על רקע התפתחות מתחמי בתי קולנוע ומגה קומלפקסים, נשארה הפעילות הדיגיטלית של רשתות הקולנוע מאחור. לכולן יש במה להשתפר בתחום הסלולר והפעילות ברשתות

בשנה האחרונה המשיכה מגמת ההתרחבות וההתפתחות המגה קומפלקסים של רשתות בתי הקולנוע בישראל. בתי קולנוע חדשים נפתחו וצפויים להיפתח בראשון-לציון, בכפר-סבא, בבאר-שבע, בנתניה ובערים נוספות.

.

פעילות הרשת של רשתות הקולנוע. גלובס
פעילות הרשת של רשתות הקולנוע/גלובס

מה שפעם היה אולם קולנוע אינטימי ורומנטי, הפך בשנים האחרונות למתחמי ענק של בילויים, שאמנם הקולנוע והסרטים הם עדיין מוקד המשיכה העיקרי שבהם, אך רק חלק מהחוויה הכוללת. חנויות בגדים, מסעדות ושאר אזורי מסחר מושכים מדי שנה מיליוני אנשים אל מקומות כמו סינמה סיטי, yes planet וגלובוס מקס. לצידם ממשיכות להתקיים גם רשתות בתי קולנוע במתכונת קטנה יותר, כמו אלה של רשת רב-חן וקולנוע לב.

בד-בבד, הלכה והתפתחה טכנולוגיית השידור עם איכות דיגיטלית, מסכי תלת-ממד ושלל אפקטים שונים שמשדרגים עוד יותר את הצפייה. למעשה, החווייה הפכה להיות העיקר, שהרי הסרטים הם כמעט אותם הסרטים בכל מקום.

בשבועות האחרונים בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של רשתות בתי הקולנוע המובילות, באמצעות "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן אריקסון, וחברת האפיון והעיצוב האינטרנטי netcraft, שמפעילה בית-ספר לחוויית משתמש.

אל המקום הראשון הגיעה רשת yes planet עם ציון 95 מתוך 200, בין היתר בזכות אתר מעוצב שכולל מנוע חיפוש פשוט ויעיל, לצד פעילות במספר רשתות חברתיות.

עם זאת, באופן כללי, הרשתות לא מנצלות מספיק את המדיה החברתית, ובעיקר משתמשות בה לצורך הצפה סטטית כמעט של הסרטים החדשים. גם בתחום הסלולר יש רק ניצנים ראשונים שאינם נותנים מענה מושלם שינצל גם את היכולות הסלולריות של הסמארטפונים והטאבלטים

yes planet: חיפוש מתקדם שעונה על רוב הצרכים

אתר האינטרנט של yes planet מציג יתרון משמעותי על פני המתחרים בכך שהוא כולל חיפוש שמעניק חוויית גלישה טובה יותר. מנוע החיפוש, שממוקם במיקום בולט, מאפשר לא רק לחפש אחר שם הסרט אלא גם אחר סוג הסרט (דרמה, מתח וכו'). מצד שני, האתר מתאפיין ביותר מדי אלמנטים שזזים מול עיניו של הגולש.

באשר ליכולת להזמין כרטיסים לסרט, האתר מציע חוויה משופרת, שמאפשרת ללחוץ על כל פוסטר של סרט באתר ובאמצעות חלונית קטנה שנפתחת ישירות עליו, להתחיל את ההזמנה מבלי לעבור למסך נוסף. יתרון נוסף הוא היכולת לסנן סרטים בקלות לפי קריטריונים כמו סרט מדובב, קומדיות, VIP וכו'.

כמו במקרה של סינמה סיטי, גם ב-yes planet לא השכילו להפנות לעמוד הפייסבוק שלהם מאתר הבית, מה שמקשה על מציאת העמוד. מה שכן, בעמוד הפייסבוק של הרשת היא מפנה לפעילות שלה בפינטרסט, שם מדי חודש מועלים הפוסטרים של הסרטים המובילים, שלחיצה עליהם מפנה לעמוד הסרט באתר.

מעורבות הגולשים בפייסבוק מורגשת יותר מאשר אצל סינמה סיטי. החברה גם מפעילה חשבון טוויטר (שגם אליו היא לא מפנה בעמוד הבית), אך הוא אינו פעיל במיוחד. עם זאת, החברה מספקת מענה אדיב ויחסית מהיר לפונים דרך טוויטר וגם דרך פייסבוק.

באשר לסלולר, לרשת אין אתר מותאם סלולרי אך היא מפעילה אפליקציה סלולרית שמאפשרת צפייה בסרטים המוקרנים בשעות הקרובות, בין היתר, וכן ניתן לרכוש כרטיסים מתוך האפליקציה. עם זאת, האפליקציה יחסית בסיסית וסובלת ממספר באגים.

* השורה התחתונה: מנוע חיפוש בולט והנעה טובה לפעולה ברכישת כרטיסים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סינמה סיטי: בלגן גדול בעיניים

אתר האינטרנט של סינמה סיטי מאופיין בחוסר סדר ובלגן, דבר שיוצר תחושת בלבול בקרב המשתמשים. העיצוב של האתר מלווה ביותר מדי ויז'ואלים גדולים ותזזיתיות לנגד עיניו של הגולש, שלא יודע במה עליו להתמקד קודם.

כך, למשל, קיים טריילר בצד המסך שמתחיל לרוץ באופן אוטומטי, מתחתיו באנר עם אנימציה ומימינו תמונות מתחלפות. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הסרט התורן שמשתלט על כל החלק העליון של האתר.

גם החלק התחתון של האתר מעוצב בצורה מבלבלת. בסופו של דבר, הגולש מקבל אתר שנראה כמו אוסף של פרסומות.

תפריט הניווט הראשי עמוס. עוד עולה מהבדיקה כי תהליך הזמנת הסרט בעייתי וכולל טפסים ארוכים ולא מיושרים, שמעודדים בעיות בתהליך ההזמנה.

לסינמה סיטי יש אתר מותאם גלישה סלולרית ואפליקציה כמעט זהה. השניים מאפשרים לראות בקלות יחסית את זמני ההצגה של סרטים, אך בכל הקשור לקנייה של כרטיסים, מדובר בהליך מסורבל.

אל עמוד הפייסבוק של סינמה סיטי יהיה קשה להגיע. החברה לא השכילה להציב קישור אליו בעמוד הבית, וחיפוש בפייסבוק מניב תוצאות אחרות. רק מי שיחפש אחר העמוד בגוגל, יוכל לנחות במקום הנכון. בעמוד עצמו החברה מקדמת בעיקר סרטים חדשים, אבל האינטראקציה נמוכה.

* השורה התחתונה: חוסר סדר באתר הבית אבל פעילות ערה בפייסבוק.

גלובוס מקס: פשוט אבל עושה את העבודה

האתר של גלובוס מקס נעים, אסתטי ופשוט. לעומת המתחרים, גלובוס מקס מציגים אתר מינימליסטי שפשוט עושה את העבודה.

אין באתר תנועה ותזזיתיות שמאפיינת את האתרים של הרשתות הגדולות יותר, עם טריילרים שרצים אוטומטית וכדומה.

אמנם אין מנוע חיפוש בעמוד הראשי, אך חסרונו לא הורגש בגלל הניקיון והסדר בעמוד - אם כי שווה להוסיפו כדי להציע חוויית משתמש גמישה ומלאה.

תהליך ההזמנה לוקה בחסר בדיוק כמו באתרים המתחרים, כשההזמנה מסורבלת וכוללת טפסים ארוכים ומבלבלים.

גלובוס מקס מפתיעה עם פעילות ערה בפייסבוק, שכוללת עדכונים בתדירות גבוהה וטיזרים ותמונות מתוך סרטים חדשים. גם כאן אין הרבה אינטראקציה עם הגולשים. עם זאת, גלובוס מקס מפספסת במקום שבו כושלות גם yes planet וסינמה סיטי - היא אמנם מציבה קישור לעמוד הפייסבוק שלה אבל עושה זאת במסגרת תפריט עילי שהולך לאיבוד בתוך העיצוב וקשה לגלות אותו - מה שפוגע בחשיפה לעמוד עצמו.

באגף הסלולר אין כלל פעילות, ולרשת אין אפליקציה או אתר מותאם סלולרית.

גלובוס מקס היא לקוחה של קבוצת מקאן-אריקסון.

* השורה התחתונה: אתר מינימליסטי. תהליך הזמנה מעט מסורבל.

קולנוע לב: בולטת במדיה החברתית

בזמן ששאר הרשתות מסתירות משום מה את הפעילות החברתית שלהן, קולנוע לב היא היחידה שמציבה קישורים לפייסבוק, לטוויטר וליו-טיוב במקום בולט. הם אמנם נמצאים בתחתית העמוד, אך עדיין בולטים ביחס למיקום הקישור בעמוד הבית של רשת גלובוס או לחוסר האזכור של הפעילות בעמודים של סינמה סיטי ו-yes planet. יתרה מזאת, לב גם מציבה אפשרות לעשות לייק לעמוד בראשית אתר הבית שלה.

עמוד הפייסבוק מאפשר להזמין ישירות כרטיסים לסרטים המובילים, מה שיוצר פלטפורמה טובה ואיכותית לגולשים, שנמצאים ברשת החברתית ומעדיפים שלא לעזוב את פייסבוק ולעבור לאתר הבית של הרשת.

ביו-טיוב מוצגים טריילרים של סרטים חדשים, אם כי העמוד לא שומר על רמת עדכונים גבוהה מספיק. בטוויטר הפעילות ערה ומפנה בעיקר לסטטוסים בפייסבוק. עם זאת, אין כלל אינטראקציה עם הגולשים.

היררכיית הניווט באתר ברורה, ויש חלוקה נכונה של התכנים בעמוד הראשי ובעמודי הסרטים. ועדיין, הרשת חוטאת בתנועה ערה מדי של טריילרים שרצים באופן אוטומטי, לצד מעבר בין הסרטים המובילים שנעשה אף הוא באופן אוטומטי. יש באתר הנעה טובה לפעולה עם מיקום בולט לרכישת כרטיסים, לצד רכישת מנויים והרשמה לניוזלטר.

במהלך הזמנת הכרטיסים באתר נפתח חלון חדש לגמרי, מה שפוגם הן בחוויית הקנייה והן באמינות. זאת לעומת אתרים אחרים שמשלבים את הליך הקנייה בתוך החלון המקורי או כחלון שצף על העמוד.

יש לציין לטובה את העובדה שקולנוע לב הוא היחיד שמציע אתר גם באנגלית. בסלולר, בדומה לרוב הרשתות, אין לקולנוע כל פעילות דיגיטלית.

* השורה התחתונה: מצטיין במדיה החברתית ואף מבליט זאת.

רב-חן: אתר מיושן

בניגוד לרשת-האחות yes planet, האתר של רשת רב-חן, גם היא מבית תיאטראות ישראל, נראה די מיושן. למעשה, חלק מהעמודים ומהאפשרויות בו לא עובדים בצורה חלקה וכוללים באגים שונים. גם השמירה על קו עיצובי דומה הולכת לאיבוד בעמודים הפנימיים, שם תפריט הניווט שונה מזה שבעמוד הבית, מה שיוצר בלבול אצל הגולש.

עמוד הזמנת הסרטים דומה לזה של קולנוע לב ונפתח בחלון נפרד, דבר היוצר סרבול לעומת אתרים אחרים שפותחים אותו באותו העמוד. גם במקרה הזה, עמוד ההזמנה הוא בעיצוב שונה ובסה"כ מצטרף לחוויה לא אחידה ומסורבלת.

עם זאת, יש לציין לטובה את העובדה שעמוד הבית לא מעמיס יותר מדי על הגולש, והטריילר שרץ באופן אוטומטי תופס מקום בולט, ולכן משתלב בצורה יותר טבעית מאשר באנר צידי באתרים אחרים.

רשת רב-חן היא היחידה שאינה פעילה כלל ברשתות החברתיות, כל שכן בעולם הסלולרי.

* השורה התחתונה: עיצוב האתר מסורבל, ואין כלל פעילות ברשתות חברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully