וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: לא הופתענו מהגירעון, נילחם בהון השחור

חגי גולן

10.2.2013 / 9:36

הגרעון העצום שנוצר בקופת המדינה, הקיצוצים והגזרות שעוד יוטלו, וההכרעות הגורליות שיקבעו כיצד יראה תקציב המדינה הקרוב. מנכ"ל האוצר, דורון כהן, בראיון מיוחד

גלובס

דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר, טוען כי הגירעון הכפול מהיעד ב-2012 לא היה מפתיע ושאייל אפשטיין, סגן ראש אגף התקציבים, לא באמת הודח מתפקידו. בראיון לחגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים" מדבר כהן על התקציב המתגבש לשנים 2013-2014 ודוחה את הביקורות על אגף התקציבים באוצר.

"גם העיתונאים לא הופתעו", אומר כהן על הגירעון האדיר ב-2012. "אנחנו מפרסמים את הגירעון מידי חודש והגירעון הגיע לרמות האלה גם בנובמבר וגם עוד קודם לכן. ביולי אמרנו שהגירעון יהיה מעל 4% ולכן הממשלה אישרה חבילת המסים של 14 מיליארד שקל. בינואר 2012, כשאני עוד הייתי במילואים, אחד הדברים הראשונים שעשיתי היה לעדכן את תחזית הצמיחה ואת תחזית הכנסות המסים ל-2012".

אז מה צפוי לנו, בין היתר, בתקציב המתגבש בימים אלה? כהן מדבר על המלחמה בהון השחור ו"סתימת חורים תכנוני מס, שתרחיב את בסיס המס, שתתמודד עם אי השיוויון ותגדיל את הגביה בסופו של דבר". כידוע, תכנוני המס מהווים כ-80% מההון השחור בישראל. לפי כהן, "נגיש את התיקונים לחקיקה בכל מיני תחומים במס - במיסוי מקרקעין, במיסוי חברות, במימון, במיסוי בינ"ל; ויש לזה שתי מטרות - לצמצם את היכולת להימנע ממס ולסייע לאנשים לעשות עסקים איפה שצריך להיות".

- אני רוצה לחזור אתך באמת לבור הזה שנפער בתקציב. יכול להיות שמישהו באגף התקציבים פישל?

"אני לא רוצה להיכנס, אני לא יודע על מה מדובר, על איזו תקופה מדובר. אני רוצה להגיד דבר אחד ברור: כל הניסיונות להגיד שהגירעון היה הפתעה, אין להם שום אחיזה".

- אז סתם סגן ראש אגף התקציבים אייל ליפשטיין הלך הביתה?

"א' הוא לא הלך הביתה, ב' זה בטח לא קשור לעניין... אתה יודע צריך לקחת גם דברים בפרופורציות. אייל אפשטיין הוא בחור מאוד מוכשר. ואני שמח שבסופו של דבר נמצא הסדר שהוא נשאר ללוות את תהליך התקציב. יחד עם זה, משרד האוצר לא מנוי על אדם אחד, בוודאי שאייל אפשטיין לא אשם בגירעון".

*** צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף

  • עוד באותו נושא:
  • דורון כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully