וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: להאשים את דני דנקנר גם בעבירות מס

חן מענית

7.2.2013 / 12:57

יו"ר בנק הפועלים לשעבר מואשם כבר במרמה והפרת אמונים והלבנת הון, כעת מבקשת הפרקליטות להוסיף לאישום סעיף נוסף בגין עריכת הסכם כוזב לצורך התחמקות ממס

הפרקליטות מבקשת להוסיף לכתב האישום שהגישה נגד איש העסקים דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, סעיף אישום נוסף, שעניינו "עריכת הסכם כוזב במטרה להתחמק מתשלום מס".

בבקשה, שהוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כתבה הפרקליטות כי היא מבקשת להוסיף את סעיף האישום בעקבות חקירה שהתנהלה בשבועות האחרונים במשטרה, על רקע הסכסוך המתנהל בין דנקנר לבין גרושתו, שושנה ויזן.

לטענת הפרקליטות, דנקנר ביקש מויזן להכין הסכם כוזב במטרה להתחמק מתשלום מס, שבמסגרתו התחייבה ויזן להעביר לידיו 4 מגרשים בעתלית, שהיא כביכול החזיקה עבורו בנאמנות.

לדברי הפרקליטות, בפועל ויזן כלל לא החזיקה בנאמנות עבור דנקנר את 4 המגרשים בעתלית, אלא הם היו חלק מהתמורה אותה היא העבירה לדנקנר במסגרת ויתורו על זכויותיו בבית בעתלית עבורה.

עוד טוענת הפרקליטות כי על סמך החוזה הכוזב פנה דנקנר לרשויות המס וביקש לפטור אותו מתשלום מס שבח ומס רכישה בגין העברת המגרשים בעתלית לידיו. "במטרה להתחמק מתשלום מס, הכין דנקנר הצהרה כוזבת או חוזה כוזב והשתמש במירמה, עורמה ותחבולה", טוענת הפרקליטות בבקשתה.

מירמה והפרת אמונים

‎כתב האישום נגד דנקנר הוגש על-ידי המחלקה הכלכלית הפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בגין שורה של עבירות מירמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במירמה, הלבנת הון ועבירות נוספות. לדברי הפרקליטות, דנקנר ביצע את העבירות בעת שכיהן כיו"ר בנק הפועלים.

כתב האישום כולל 4 אישומים. האישום הראשון עוסק בפרשת רכישת בנק פוזיטיף; ברכיב האישום השני נטען כי דנקנר קיבל הלוואה בסך 5 מיליון יורו מבנק הולנדי, השייך לאיש העסקים הטורקי הליט צ'ינגלולו, המחזיק גם בבנק פוזיטיף הטורקי, על סמך הצהרת הון כוזבת.

‏באישום השלישי טוענת הפרקליטות כי דנקנר קיבל הלוואה בסך 3.4 מיליון שקל מבנק הפועלים (כמסגרת אשראי) על סמך טענה כוזבת כי הכסף ישמש לרכישת נכס, בעוד שבפועל הוא שימש לרכי שאג"ח של חברת אלרן השקעות.

ברכיב האישום הרביעי נטען כי דנקנר השתמש בחשבון שנפתח על שם מזכירתו בבנק הפועלים, מבלי שיידע את הבנק על כך.

דנקנר גם עומד לדין בימים אלה במשפט פרשת הולילנד, בה הוא מואשם כי נתן שוחד למנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, במטרה לקדם את הפשרת קרקעות חברת המלח, שהייתה בבעלות משפחתו. ‏‎‎‏

  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully