וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: ריבית הבנק האירופאי נותרה על 0.75%

גיא קצ'וביץ'

7.2.2013 / 14:57

בהתאם לתחזית הכלכלנים בחר יו"ר הבנק המרכזי האירופאי מריו דראגי להותיר את הריבית על כנה - ברמה הנמוכה בהסטוריה של הבנק

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דראגי, הותיר היום כצפוי את הריבית המרכזית לחודש פברואר באירופה ללא שינוי - ברמה של 0.75%, שפל הזמנים בגוש האירו. אחרי הודעת הריבית, צפוי יו"ר ה-ECB לקיים מסיבת עיתונאים ב-15:30 (שעוננו) - בה ידון במצבה של הכלכלה האירופאית, הנשענת על שטף של נתוני מאקרו מעורבים בחודשים האחרונים.

גם 60 הכלכלנים שהשתתפו בסקר "בלומברג" העריכו כי הריבית תותר ללא שינוי. "אם הטרנד הנוכחי יימשך והאירו ימשיך להיחלש יחד עם הצמיחה באירופה, ישנו פתח להורדות ריבית נוספות של ה-ECB", אומר קרסטן ברצקי, כלכלן ב-ING Senior. למרות זאת, ברצקי סבור כי ה-ECB יותיר את הריבית החודש, ללא שינוי.

דראגי הוריד, מאז תחילת כהונתו בשנה שעברה, את הריבית המרכזית בגוש האירו לרמה של 0.75% - הנמוכה ביותר מאז הקמתו של הגוש, ב-1998. בנוסף, נקט דראגי מדיניות מוניטארית אגרסיבית.

בין היתר, השיק דראגי את התוכנית להגברת הנזילות (LTRO) בה העביר כטריליון דולר לבנקים ביבשת, וכן הכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות בעלות מועד פירעון של 1-3 שנים (תוכנית ה-OMT), ה"בזוקה" לה ציפו המשקיעים מזה חודשים רבים.

ברקע, תשואות איגרות החוב הממשלתיות של איטליה וספרד ממשיכות לרדת לרמות של סביב ה-4% (בממוצע), לעומת רמה של כמעט 7% נכון לאמצע השנה שעברה (הירדיה בתשואות החלה מאז הכרזתו של דראגי על ה-OMT). מנגד, רמות האבטלה בגוש האירו הגיעו לשיא כל הזמנים בחודש שעבר - 11.8% בגוש האירו (18.8 מיליון מובטלים), בעוד כלכלות היבשות מאיימות כולן לגלוש למיתון.

"השווקים ממשיכים להעריך הערכת יתר את נכונות ה-ECB לחתך את הריבית לרמות שפל, בעוד הם מתבססים על המדיניות המוניטארית ה'משוחררות' שנוקטים הבנק המרכזי של יפן והפדרל ריזרב. לא בטוח שזה המקרה כאן", אומר ששון גרהמאני, מנהל השקעות ב-SGH Macro Advisors.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully