וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לנאום אובמה: סגירה שלילית בוול סטריט

גיא קצוביץ'

11.2.2013 / 23:23

זה כבר 500 יום ללא תיקון של 10%, ויש לנו כאן 57% של מגמה שורית. זה די מפחיד", אומר ארט קאשין מ-UBS. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, בעוד העיניים נישאות לאירופה - שם מקיימים שרי האירו-גרופ פגישה בדבר חילוץ יוון וקפריסין. עוד ממתינים המשקיעים לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בליל שלישי, ולכינוס מנהיגי ה-G20 בסוף השבוע. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב כלל.

המסחר בוול סטריט ננעל בסוף השבוע כאשר המדדים המרכזיים טיפסו לשיאים חדשים. הנאסד"ק נסחר בשיא של 12 שנים וה-S&P המשיך לשהות בשיא של 5 שנים. אז מה עלול "לסיים את החגיגה" בשווקים? המחוקקים בארה"ב יאלצו לקבל החלטות בכל הנוגע למשבר הפיסקלי הבא - "המצוק הפיסקאלי 2" - שורת קיצוצים והעלאות מסים המכונה sequestration, שתיכנס לתוקף ב-1 במרץ.
"להשקפתנו, השווקים יותר מדי רגועים לגבי האפשרות שהמדיניות הפיסקאלית הזו תיושם במלואה ותגרור ירידה חדה בצריכה הפרטית בחודשים שלאחר מכן", אמר דיוויד וו, אסטרטג בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ'.

"זה כבר 500 יום ללא תיקון של 10%, ויש לנו כאן 57% של מגמה שורית. זה די מפחיד", אומר ארט קאשין מ-UBS. "זו גם שנת הנחש, שהיא הכי פחות שורית מבין 12 המזלות האסייתים, והיו בה כבר ה-11 בספטמבר, פרל הרבור וההתרסקות של 1929".

עוד ממתינים המשקיעים לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, אשר צפוי להתמקד בעיקר בסוגיות כלכליות ומצב שוק התעסוקה המקרטע במדינה, וכן ההתפתחויות באירופה: נאום "מצב האומה" של אובמה - אשר צפוי לשאת דברים בקונגרס בליל שלישי, ולהתייחס לקיצוצים שעשויים להיכנס לתוקף ב-1 במרץ בהיקף של 85 מיליארד דולר.

ממתינים להתפתחויות באירופה

באירופה, צפויים שרי האוצר של גוש האירו להיפגש היום בבריסל כדי לדון בתוכניות החילוץ לקפריסין וליוון, על רקע הטלטלות הפוליטיות באיטליה (העומדת בפני בחירות, ב-24-25 בפברואר) וספרד. בסוף השבוע הסכימו מנהיגי אירופה על מסגרת תקציב ארוך טווח (עד 2020), בהיקף של 960 מיליארד אירו.

האם אירופה עומדת להציג את נתוני הצמיחה הגרועים ביותר שנראו ביבשת, מאז משבר הסאב-פריים? ביום ה' הקרוב יפורסמו נתוני הצמיחה בגוש האירו, אשר לפי ההערכות 45 כלכלנים בסקר "בלומברג", צפויה להתכווץ בכ-0.4% ברבעון הרביעי של 2012 - הירידה החדה ביותר בצמיחה מאז הרבעון הראשון של שנת 2009.

היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב כלל. מחר יפורסם המאזן התקציבי הפדרלי לחודש ינואר, שצפוי להצביע על התרחבות הגירעון התקציבי ב-4.6 מיליארד דולר.

אפל וגוגל במוקד

האם הלחץ על אפל (479.93 1.04%+) עבד? אנליסט בחברת ISI טוען במכתב ששלח ללקוחות החברה כי אפל עשויה להיענות למשקיעים ולשתף אותם ב"הר המזומנים" שלה, שעומד על כ-137 מיליארד דולר, בצורה נרחבת יותר. זאת, באמצעות הגדלת הדיבידנד, תוכניות לרכישה עצמית או בדרך אחרת שתשתף את משקיעי החברה בקופת המזומנים העצומה שלה.

יו"ר גוגל (782.42 0.38%-) אריק שמידט מתכוון למכור כ-3.2 מיליון מניות של החברה שנמצאות בבעלותו, שהשווי המוערך שלהן עומד על כ-2.5 מיליארד דולר - כך עולה מדיווח שהגישה החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית בסוף השבוע ופורסם בסוכנות "בלומברג".

חברת אלוט תקשורת (5333 3.80%+) הודיעה היום על זכייתה בפרויקט בהיקף של 6 מיליון דולר ממפעיל סלולרי Tier-1. הפרוייקט ייושם בשלבים במשך מספר שנים.
דוב רוזנברג, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', מציין היום לקראת פרסום דוחות איזיצ'יפ (31.72 0.35%+) ביום רביעי כי "אנו מצפים לתוצאות בהתאם לצפי. אנו ממשיכים לצפות לצמיחה חזקה ב-2013 אך עיקרה במחצית השנייה של השנה. אנו מעריכים כי מכירות ה- NP-4 ימשיכו לצמוח בזכות סיסקו (CSCO) ובסיס הלקוחות המתרחב, אך לא מצפים ללינאריות ברבעונים ועיקר הצמיחה כמו גם יציבות יחסית בתוצאות יגיעו רק בהמשך הדרך. למרות התנודתיות בטווח הקצר אנו ממשיכים להאמין בחברה לטווח הבינוני-ארוך וביכולתה להכפיל את בסיס ההכנסות והרווחיות בשנים הקרובות".

פריגו (111.4 2.86%+) הודיעה כי היא רוכשת את חברת הפארמה הבריטית Rosemont עבור 180 מיליון ליש"ט (283 מיליון דולר). פריגו מעריכה כי כולל הרכישה הזו, הרווח שלה לשנה הפיסקלית 2013 יעמוד על 5.53 עד 5.73 דולר למניה, לעומת 5.45 עד 5.65 כפי שצפה מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, בעת דיווח התוצאות לרבעון הפיסקלי השני, אז פריגו דיווחה על רווח נקי של 128 מיליון דולר - עלייה של 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully