וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסדר מתרחק? מניות זיסר באלביט הדמיה לכינוס נכסים

עירית אבישר

12.2.2013 / 8:39

משמעות המהלך היא סיכול המאמצים להגיע להסדר חוב בין אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח שלה. בנק הפועלים מתכוון גם לממש את הערבות האישית שהעמי

בנק הפועלים צפוי להעמיד את מניותיו של מוטי זיסר באלביט הדמיה (605.9) לכינוס נכסים. מדובר במניות ששועבדו לטובת בנק הפועלים ואם הבנק אכן יעמיד אותן לכינוס נכסים, משמעות המהלך היא סיכול המאמצים להגיע להסדר חוב בין אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח שלה, בראשות הקרנות הזרות יורק ו-dkpartners.

כמו כן, הבנק מתכוון גם לממש את הערבות האישית שהעמיד זיסר מול החוב של החברה האם אירופה ישראל. החברה חייבת לבנה"פ כמיליארד שקל (ראו טבלה מצורפת מטה).

בבנק הפועלים סירבו להגיב. 53% ממניות אלביט הדמיה מוחזקות ע"י מוטי זיסר ורוב המניות הללו משועבדות לבנק הפועלים. שווי השוק של המניות הללו הינו כ-80 מ' ש' בלבד.

ביולי 2012 הגיע זיסר להסדר חוב עם בנק הפועלים. החוב של זיסר לבנה"פ היה בפיגור ועקב כך הוגדר על ידי הפועלים כ"חוב פגום". הבנק אף ביצע הפרשה של חלק ניכר מהחוב להפסד בדוחותיו הכספיים. על פי תנאי הסדר החוב אז שנחתם בין הצדדים, תשלומי הקרן בגין ההלוואה לאירופה ישראל יידחו בשנתיים וישולמו בשנים 2013-2021 (50 מיליון שקל בכל שנה, ועוד 450 מיליון שקל בסוף התקופה).

כמו כן, בנק הפועלים קיבל אופציות ל-7.5% ממניות אלביט הדמיה, שיהיו ניתנות למימוש במהלך השנים 2016-2018 במחירי מימוש שונים של 3 עד 9 דולר למניה. בנק הפועלים קיבל גם שורה של ביטחונות ושעבודים שונים על פרויקטים של אירופה-ישראל ברחבי העולם

מתווה הסדר החוב שמציעה אלביט הדמיה כולל המרת מרבית חוב האג"ח (בערך מתואם של 2.2 מיליארד שקל) למניות החברה, ללא הזרמת הון מצדו של זיסר, ותוך השארתו כמנהל החברה. מתווה ההסדר משקף תספורת של יותר ממיליארד שקל על החוב המתואם.

החובות של מוטי זיסר. גלובס
החובות של מוטי זיסר/גלובס

המתווה הראשוני להסדר באלביט הדמיה הוצע לקרנות הזרות יורק ו-dkpartners, שככל הידוע הגיעו להחזקה של כ-1 מיליארד שקל ע.נ באג"ח אלביט הדמיה (כמחצית מהחוב). אם אכן תתקבל הצעת החברה, יהפכו שתי הקרנות לבעלות השליטה באלביט הדמיה. זיסר עצמו ידולל מהחזקה של 53% כיום ל-15%-20% בלבד ממניות החברה, ויקבל אופציה להגדיל את החזקותיו במקרה שמצב החברה ישתפר בעתיד.

אלביט הדמיה עוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו (באמצעות החברה הבת פלאזה סנטרס). החברה פועלת גם בתחום הביומד, באמצעות החברה הבת אלביט מדיקל.

אלביט הדמיה נקלעה למצב תזרימי קשה, ואינה מסוגלת לעמוד במועד בתשלומים לנושיה. לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל לנושיה, אך כרגע יש בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד. לבד מהחוב למחזיקי האג"ח, לחברה יש חוב של כ-300 מיליון שקל לבנקים הגדולים - 240 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-60 מיליון שקל לבנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully