וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת המיליונים: כך תקבלו כסף חזרה מרשות השידור

דפנה הראל-כפיר

12.2.2013 / 16:22

מאחורי שערוריית גביית העמלות במיליוני ש' שעוררה סערה – כך תוכלו לקבל את כספכם חזרה וגם, איך ניתן לחסוך מאות ש' בשנה על ביטוח הסמארטפון בחברות הסלולר

גלובס

כ-63 מיליון שקל נגבו בשנים האחרונות מחייבי אגרת הטלוויזיה בגין שכר-טרחה של משרדי עורכי דין פרטיים בהם השתמשה רשות השידור נגד החייבים. כעת, עו"ד דורון רדאי ממשרד רדאי-גדות נערך להגשת בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשות, בשם אותם אזרחים שנפגעו מגבייה עודפת של כ-13 מיליון שקל, לטענת רדאי. בראיון לתוכנית "ברקוד" בגלובס TV הוא מדבר על המאבק שבפתח.

- למה הגשתם ייצוגית נגד רשות השידור?

"קיבלנו פנייה מלקוחה שהציגה בפנינו חשבון שהיא קיבלה מרשות השידור. החשבון הזה כלל מרכיבים שרשות השידור יכולה לגבות ומרכיבים שלפי בדיקה שערכו אני והשותף שלי, ניצן גדות, היא לא רשאית לגבות. הסכום שנתבע/נדרש בגין משלוח מכתב התרעה לחייבת היה ללא אסמכתא משפטית, ולכן החלטנו להגיש תביעה ייצוגית בעניין".

- על איזה סכומים אנחנו מדברים? איזו אסמכתא הייתה חסרה?

"אנחנו מדברים על אגרת טלוויזיה, שנכון לשנה זאת עומדת על סכום של כ-350 שקל בשנה. אגרת טלוויזיה, אם היא לא משולמת במועד, יכולה לצבור קנסות של עד 50% מסכום האגרה המקורי. בנוסף, החייבת נדרשה לשלם שכר-טרחת עורכי דין, שהיה בסכום של 117 שקל, כאשר החוק מתיר לגבות לכל היותר סכום של 15 שקל, ולכן יש פה גבייה עודפת בסדר גודל של 100 שקל, שבגינה הוגשה תביעה ייצוגית".

- כמה אנשים כאלה להערכתך יש, שגבו מהם גבייה עודפת?

"לפי הנתונים שבידינו, בשנתיים האחרונות שבהם בעצם מדברים עליהן בתביעה הייצוגית, מדובר על כ-100 אלף אנשים שנפגעו מאותה גבייה עודפת... להערכתנו, מדובר בסכום של כ-13 מיליון שקל".

*** צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף, בה מסביר עו"ד רדאי מדוע אין סיכוי שהנפגעים יקבלו פיצוי מרשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully