וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני נאום אובמה: וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת

משה גולן

12.2.2013 / 23:10

מנכ"ל גולדמן זאקס: "ייתכן שאנחנו על סף שוק שורי". מאקרו: המאזן התקציבי של ארה"ב לדצמבר עמד על 3 מיליארד דולר. ציפייה לקראת נאום "מצב האומה" של הנשיא אובמה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, כשמדד הדאו ג'ונס שוב עבר את רף ה-14,000 נקודות. המסחר התקיים היום על רקע האירועים הגיאו-פוליטיים בעולם, במרכזם הניסוי הגרעיני בצפון קוריאה, ובציפייה לנאומו של הנשיא אובמה לגבי מצב האומה.

מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין, התראיין היום לרשת CNBC ואמר שהסביבה הפוליטית מקשה על השוק, על רקע החששות מפני שורת הקיצוצים שאמורים להיכנס לתוקף ב-1 במארס, המכונים sequester. עם זאת, הוא מאמין כי היסודות הכלכליים טובים יותר מכפי שהיו בתקופה האחרונה. "יכול להיות שאנחנו על סף שוק שורי", אמר בלנקפיין, והוסיף כי "מיליון דברים יכולים להשתבש, אבל מה שאנשים לא מספיק מעריכים זה שדברים יכולים להסתדר. כששוק המניות בארה"ב מפלרטט עם שיאי כל הזמנים, יכול להיות שהשוק בדרך הנכונה".

מחירי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ירדו היום, לאחר שמשרד האוצר האמריקני מכר 32 מיליארד דולר באג"ח לשלוש שנים בריבית גבוהה של 0.41%.

השווקים באירופה ננעלו היום בעליות, ברקע ללפגישת שרי האירו-גרופ, שדנים באפשרויות החילוץ של יוון וקפריסין.

האם משבר החוב באירופה חוזר לקדמת הבמה? בשאלה הזו ידונו מנהיגי מדינות ה-G-20 שייפגשו בסוף השבוע. יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון ציין בעניין זה כי "משבר החובות האירופאי היה ונותר כאב הראש הגדול ביותר של הכלכלה הגלובלית בשנת 2013 ובשנים הבאות, אולם יתכן כי הרגיעה בשווקים תמשך זמן מסוים בחסות האינטרסים הפוליטיים בגרמניה בעקבות הבחירות הקרבות במדינה זו בחודש ספטמבר השנה וכן בחסות השפעות זנב של צעדי התמרוץ הקודמים של הבנק המרכזי האירופאי".

בתוך כך מדינות ה-G-7 שנפגשו היום הצהירו כי לא ישפיעו על שערי המט"ח. זאת, לאור החשש מהתפתחות "מלחמת מטבעות" שתיגרם בשל העובדה כי מדינות רבות המנסות ליצור פיחות במטבע המקומי באמצעות צעדים מוניטרים שונים.

האם השוק השורי הגיעו לקיצו? בגולדמן זאקס מאמינים שכן ולכן חותכים את ההמלצה על שוקי המניות הגלובלים ל"נייטרלי" ב-3 החודשים הקרובים ומזהירים מפני גל מימושים.

החששות גוברים בעקבות ה"מצוק הפיסקלי 2", (ה-sequester) שורת קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 85 מיליארד דולר, שצפויה להיכנס לתוקף ב-1 למארס. האם גם הפעם המחוקקים בארה"ב ימתחו את השווקים עד הדקה האחרונה ובסוף יגיעו להסכמות? נחיה ונראה. בתרחיש הקיצון, אם הקונגרס לא יצליח למצוא פתרון למשבר הפיסקלי, אנליסטים וכלכלנים צופים ירידות של 10% בשווקים.

מתיחות גם בזירה הגיאו-פוליטית. הסוכנות הבינלאומית למעקב אחר גרעין דיווחה היום כי רעש אדמה הורגש בצפון קוריאה, וככל הנראה מדובר בניסוי גרעיני שערכה המדינה הקומוניסטית. האם הניסוי הגרעיני יגביר את המתיחות ששוררת בין המשולש האסייתי סין-יפן-צפון קוריאה ותעיב על המסחר בשווקים?

בזירת המאקרו פורסם היום המאזן התקציבי של ארה"ב לחודש דצמבר, שהיה חיובי לראשונה מאז ספטמבר 2012, ועמד על 3 מיליארד דולר.

אלביט מערכות ופריגו במוקד

אלביט מערכות (38.59, -1.00%) הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות מול בואינג (75.86, -0.01%) האמריקאית לשיווק משותף של פתרונות הגנה עצמית למטוסים צבאיים של בואינג בשווקים הבינלאומיים.

קוקה-קולה (35.54, +0.25%), חברת המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה היום לפני פתיחת המסחר על דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2012. מכירות החברה עלו ל-11.46 מיליארד דולר, בהשוואה ל-11.04 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. רווחי החברה הסתכמו ב-45 סנט למניה, לעומת 40 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011. תחזיות האנליסטים עמדו על הכנסות של 11.54 מיליארד דולר ורווח של 43 סנט למניה.

ענקית התרופות פריגו (111.55, +0.13%) הודיעה אתמול כי היא רוכשת את חברת הפארמה הבריטית Rosemont עבור 180 מיליון ליש"ט (283 מיליון דולר).

אפל (467.90, -2.51%) עמדה במוקד, בעקבות הדיווחים על כך שהיא תייצר שעון יד חכם שיתממשק עם האייפון. בנוסף, טים קוק שנשא דברים היום בכנס טכנולוגיה של גולדמן זאקס אישר את השמועות לגבי הגדלת חלוקת הרווחים למשקיעים ואמר כי "החברה תשקול להחזיר יותר כסף למשקיעים". (לסיפור המלא)

מגל מערכות בטחון (4.74, -0.84%) הודיעה היום כי קבלה הזמנה לתחזוקה ותמיכה במערכות שסופקו על ידה בעבר, להגנת תשתיות לאומיות בישראל, בהיקף של 7.8 מיליון דולר, למשך שלוש שנים.

חדשות טובות גם לחברה הדואלית גילת (5.88, +8.49%). החברה הודיעה היום כי חברת הבת ספייסנט (Spacenet Inc), ספקית מובילה של רשתות מנוהלות ושירותי אבטחת מידע, זכתה בחוזה לתקופה של 5 שנים עם אחד מארגוני שירותי המשלוחים הגדולים בעולם, לשדרוג ואספקת קישוריות רשת עבור למעלה מ - 5,700 מוקדים. החוזה המוערך ביותר מ- 20 מיליון דולר, כולל אפשרות הארכה לשלוש תקופות נוספות של 3 שנים כל אחת, עד לסך פוטנציאלי כולל של 14 שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully