וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נובל תפסיק את קידוח "גבריאלה"?

גיא קצוביץ'

13.2.2013 / 9:44

מודיעין מעדכנת כי קיבלה פנייה מצד חברת הקידוח נובל דרילינג, ספקית האסדה בקידוח "גבריאלה", על מחויבתה לספק 21.2 מיליון דולר - אחרת, תהיה זו הפרה של הסכם הקידוח

שותפות הגז-נפט מודיעין מעדכנת היום (ד') כי קיבלה פנייה מצד חברת הקידוח נובל דרילינג, ספקית האסדה בקידוח "גבריאלה" - כי על הראשונה להעביר תוך 48 שעות 21.2 מיליון דולר - או אחרת, תהיה זו הפרה של הסכם הקידוח.

מודיעין (המחזיקה ב-70% מהרשיון "גבריאלה") העמידה בתחילת חודש ינואר 2013 את מכתב האשראי הראשון בסך של 12 מיליון דולר לספק אסדת הקידוח, וברשותה מלוא הסכום הדרוש בסך של כ-11.2 מיליון דולר להעמדת חלקה היחסי במכתב האשראי השני.

אולם, במודיעין מחכים להשלמת הסכומים הנדרשים לתשלום לנובל, מצד אדירה אנרגיה ו-Brownstone - השותפויות של מודיעין ברישיון, אשר לא הפקידו את חלקן היחסי במכתבי האשראי (בסך 5 מיליון דולר כל אחת ובסך-הכול 10 מיליון דולר).

באמצע חודש ינואר אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א את קידוח האקספלורציה המתוכנן ברישיון "גבריאלה" מול חופי הרצליה, ודחתה את התנגדויות עמותת "צלול" והחברה להגנת הטבע.

רישיון "גבריאלה", המוחזק על ידי מודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB ועל ידי אדירה, ממוקם מול חופי הרצליה והוא עתיד להתחיל במחצית הראשונה של 2013. נזכיר כי בחברה להגנת הטבע התריעו כי "גבריאלה" הוא קידוח ניסיוני שעתיד להתבצע במרחק 19 קילומטרים מקו החוף של העיר בשטח שהוא שמורת טבע ימית מוצעת.

הקידוח הימי "גבריאלה" ממוקם 24 ק"מ צפון מערבית לחוף תל אביב. הרישיון משתרע על שטח כולל של 390 קמ"ר. על פי דוח המשאבים המותנים, האומדן המיטבי (P50) לכמות הנפט שקיימת ב"גבריאלה" עומד על 110 מיליון חביות, והוא נע בין 30 ל-264 מיליון חביות נפט ברישיון.

תקציב קידוח "גבריאלה" מוערך ב-96 מיליון דולר, ללא מבחני הפקה שעלותם מוערכת ב-34 מיליון דולר נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully