וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות דורשת: "עד שלוש שנות מאסר לרפי פלד"

גלעד גרוסמן

13.2.2013 / 15:10

פלד ונאשמים נוספים הורשעו לפני כחודשיים בגניבה ומרמה והפרת אמונים והפרקליטת דורשת עונש חמור. "עונש לא משמעותי יהיה תמריץ לאנשי עסקים"

הפרקליטות מבקשת לגזור עונש של שנה עד שלוש שנות מאסר בפועל על המורשעים בפרשת "פלד-גבעוני", ובראשם מפכ"ל המשטרה לשעבר רפי פלד, אשר הורשעו לפני כחודשיים בעבירות של גניבה ומרמה והפרת אמונים. "הכרעת דין חמורה מאבדת ממשמעותה, מאבדת מערכה, אם אין בצידה עונש משמעותי", אמרה התובעת עו"ד חנה קורין בדיון בטיעונים לעונש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "אם לא יהיה עונש משמעותי יהיה זה תמריץ לאנשי עסקים. אני מבקשת שענישה תאיין את התמריץ הזה".

פרשת "פלד-גבעוני" נחשפה בשנת 2002, לאחר קריסתה של קבוצת החברות הציבוריות שהמרכזית בהן הייתה פויכטונגר תעשיות, שהיתה בשליטת קבוצת משקיעים בראשות פלד, אריה גבעוני, דוד הבי וטל יגרמן. בעקבות הקריסה נותרה הקבוצה עם חובות של כ-800 מיליון שקל, והדבר הוביל לכתב אישום בגין עבירות של גניבה ביד מנהל ומרמה והפרת אמונים, בה הורשעו הנאשמים לפני כחודשיים.

פלד בחר שלא לדבר בדיון, אולם שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, גבריאלה שלו, העידה כעדת אופי לטובתו. "פלד איש צנוע, בוודאי לא רודף נכסים חומריים או בצע, לא נהנתן בכלל", סיפרה. "עד היום אני פוגשת את רפי ומכירה אותו, עדיין יש בו את התכונות של הישראלי היפה, האיכותי, שרוצה ותורם לציבור".

יגרמן, שהיה גורם דומיננטי בקבוצה, טען בדיון כי נאלץ להתלונן במשטרה בעקבות איומים על חייו. "תלו לי חתול מת על הדלת וזרקו רימון רסס ליד ביתי. איימו עלי ועל הילדים שלי, אמרו שאם לא אסדיר את החובות הם בסכנה", העיד. גבעוני אמר כי "כשהתחלתי הייתי אדם עשיר. מאדם שגר בסביון עם וילה וברכת שחיה ושני מרצדסים - איבדתי את הכל. אין לי פרנסה, כלום. לא גנבתי שקל. בסך הכל מה שהתעסקתי היה לבנות את הקבוצה ולהביא עבודה. אחרי הקריסה שלנו אף אחד לא פוטר בקבוצה. כל הכספים והספקים – לא נמחק כלום ואיש לא הפסיד כסף. אני מצטער צער רב על ההרפתקה שנכנסתי אליה. מודה ששגיתי. מצטער שסמכתי על אנשים".

  • עוד באותו נושא:
  • רפי פלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully