וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרב בין פחד לחמדנות": נעילה מעורבת בוול סטריט

גיא קצוביץ'

13.2.2013 / 23:26

המשקיעים הגיבו לנאום מצב האומה של אובמה, בו הבטיח להעלות מסים ולהגדיל את שכר המינימום. "החדשות הטובות הן שאין חדשות כלכליות רעות"

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נאום "מצב האומה" של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, והתגברות החששות מ"המצוק הפיסקאלי 2". בזירת המאקרו התפרסמו שלל נתונים, ובראשם נתון המכירות הקמעונאיות שעלה בהתאם לצפי, וגם עונת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2012 תימשך - עם דיווחים של נייס, אפלייד מטריאלס, סיסקו וגילת לווינים.

"זהו הקרב הקלאסי בין פחד לחמדנות", אומר וויין לין, מייסד חברת Legg Mason. "החשש הוא ששוקי המניות טיפסו מעל ומעבר לנתונים הפונדמנטלים הריאלים אך האנשים נוקטים בגישה של להמתין ולחכות לנתונים נוספים שידביקו את הפער".
המשקיעים בוול סטריט הגיבו היום לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה הלילה בפני הקונגרס, בו התייחס בעיקר למצב הכלכלי במדינתו - תוך שהוא מבטיח להעלות מסים כדי לצמצם את הגירעון, וכן ישאף להעלאת שכר המינימום ב-20%. באשר למזה"ת וישראל, הבהיר אובמה כי ממשלתו נחושה להמשיך ולנקוט בסנקציות - אשר יובילו למיגור תוכנית הגרעין האיראנית.

"החדשות הטובות מנאום מצב האומה של הנשיא אובמה, הן שאין חדשות כלכליות רעות", אמר ג'ק פורטה, מנהל השקעות בחברת Ofi Patrimoine.

עוד בארה"ב, התגברו החששות בעקבות ה"מצוק הפיסקאלי 2", (ה-sequester) - שורת קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 85 מיליארד דולר, שצפויה להיכנס לתוקף ב-1 למארס. האם גם הפעם המחוקקים בארה"ב ימתחו את השווקים עד הדקה האחרונה ובסוף יגיעו להסכמות? נחיה ונראה. בתרחיש הקיצון, אם הקונגרס לא יצליח למצוא פתרון למשבר הפיסקאלי, אנליסטים וכלכלנים צופים ירידות של 10% בשווקים.

באירופה - נפגשים בימים אלה שרי האירו-גרופ, כדי לדון באפשרויות החילוץ של יוון וקפריסין. בסוף השבוע צפויים לדון בנושאים אלה, ועוד, מנהיגי מדינות ה-G-20. "משבר החובות האירופאי היה ונותר כאב הראש הגדול ביותר של הכלכלה הגלובלית בשנת 2013 ובשנים הבאות, אולם יתכן כי הרגיעה בשווקים תמשך זמן מסוים בחסות האינטרסים הפוליטיים בגרמניה בעקבות הבחירות הקרבות במדינה זו בחודש ספטמבר השנה וכן בחסות השפעות זנב של צעדי התמרוץ הקודמים של הבנק המרכזי האירופאי", סבור יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

בזירת המאקרו, התפרסמו ב-15:30 (שעוננו) נתון המכירות הקמעונאיות, שעלה ב-0.1% בינואר, בהתאם לצפי האנליסטים, לעומת עלייה של 0.5% בחודש החולף. באותה השעה פורסם נתון מחירי היבוא, שעלה ב-0.6%, פחות מצפי האנליסיטים שעמד על 0.8%. ב- 17:00 פורסם מדד המלאים העסקיים שעלה ב-0.1% בדצמבר, פחות מצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.3%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully