וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון אלים להשתלט על נכסים באי. די. בי"

רון שטיינבלט

14.2.2013 / 9:20

מנכ"ל IDB בחיים גבריאלי באסיפת האג"ח של פתוח: "אנו תמהים על שורת הפעולות האגרסיביות, המזיקות והמיותרות, שלכולכם ידוע שמעלות חשש כבד של אינטרסים שהם לא לטובת החברה"

כ-50 אנשים התכנסו הבוקר (ה') במלון "סיטי" בת"א באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח. מלבד הנהלת IDB, שכללה את אייל סולגניק, שוני אלבק וחיים גבריאלי, וכן עורך דין אמיר בר-טוב, הגיע לאסיפה גם הנציג של קרן יורק בישראל אשר חבר בנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, ג'רמי בלנק. בלנק תפס מקום צדדי, וניסה שלא להתבלט במהלך האסיפה.

דן אבנון מהרמטיק פתח את האסיפה של כלל הסדרות, וציין כי ההצבעה תהיה לכל סדרה בנפרד. האסיפה נחלקה לשתי חלקים, כאשר בראשון סקרה הנהלת IDB את מצב העסקים.

מנכ"ל אי.די.בי חיים גבריאלי ציין כי "לצערי הרבה מחזיקי האג"ח עדים לניסיון קשה ליצור כאוס באי.די.בי פתוח ובאי.די.בי אחזקות. יש לא מעט גורמים שמנסים בניסיון ציני, וכל אחד יודע למה אני מתכוון, להשתלט על הנכסים המצוינים. ביננו לבין עצמנו אנו תמהים על שורת הפעולות האגרסיביות, המזיקות והמיותרות, שלכולכם ידוע שמעלות חשש כבד של אינטרסים שהם לא לטובת החברה. יש כאלה שיגדו ממניעים פסולים כדי להשיג מטרות סמויות שלא בתום לב.

לאי.די.בי פתוח יש יתרות נזילות עד הרבעון הראשון של 2014. באי.די.בי אחזקות אנחנו שוקלים על מהלכים עסקיים שעדכנו את אי.די.בי פתוח. דוגמה לזה היא הניסיון למכור את אחזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח לכור".

גבריאלי הוסיף כי "כל מי שרוצה לראות את כספו במועד, היה מצפה שהנציגות תתמוך במהלך כזה. במקום זאת מה קיבלנו, קיבלנו חיפזון מהיר לרוץ לדפי העיתון ולהגיד אנחנו נגד - עוד לפני שרואים את פרטי העסקה, שווי, לפני שנדונה בדירקטוריונים השונים. מה בר דעת יודע, המטרה האמיתית של הנציגות היא להכשיל את העסקה בכל מחיר. כשאני מדבר על דברים סמויים - הם כבר לא סמויים על השולחן.

כולם יודעים שיש מו"מ באי.די.בי אחזקות, ויש כוונה של בעלי השליטה להזרים כסף כדי ליצור הסדר הוגן. שוב אנחנו נתקלים בנציגות של פתוח שמנסה ליצור כאוס. לצערי, זה הסיכום של האסיפה. יש ניסיון אלים להרעיד את אי.די.בי אחזקות ופתוח כדי להשתלט השתלטות צינית על הנכסים.

אי.די.בי פתוח היא חברה כשרת פירעון עם יתרות מזומנים. שווי השוק של הנכסים צומחים. החברה תמשיך לפעול באופן ענייני ואחראי לכל נושיה, אבל אנחנו לא מתכוונים להחליף את שיקול הדעת שלנו בשיקול הדעת של מחזיקי האג"ח, קל וחומר שהנציגות מקדמת את האג'נדות שלה".

גבריאלי סיכם ואמר כי "אני מציע לכולם לפעול ביחד. לא רוצים להיות לעומתיים. אנחנו לא נגד הבנקים, הנציגות ויתר הנושים. אם נראה שהנציגות תשנה את עורה, מתוך רצון לקבל את החוב במועדו - אנחנו נשתף פעולה. יש לנו אינטרס משותף להחזיר את החוב במועדו. אם תהיו איתנו, נשתף פעולה בשמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully