וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: "צינור גז נוסף או שהמחיר יעלה"

קובי ישעיהו

14.2.2013 / 14:10

להערכת החברה צפוי גידול מהותי בעלויות יצור החשמל שלה החל משנת 2015 בסדרי גודל המוערכים בשלב זה במאות מיליוני שקלים

חברת החשמל מזהירה היום (ה') כי תעריפי החשמל צפויים להתייקר החל מ-2015 אם לא תשונה החלטת המועצה של רשות הגז הטבעי מיום 29 בנובמבר 2012, בנוגע להסדרת השימוש בקיבולת צינור הגז הטבעי מאסדת תמר ועד לנקודת היציאה של הגז הטבעי מתחנת הקבלה באשדוד.

ההחלטה, לטענת חברת החשמל, החמירה את מצבה היחסי שכן היא הגדילה את כמות הגז השעתית המוקצית למשווקים ולצרכני חלוקה, להם יש עדיפות על פני חברת החשמל בעת מחסור.

להערכת החברה, בהעדר פתרון משביע רצון אחר ובראשו בניית צינור גז שני, יישום ההחלטה יוביל לגידול מהותי בעלויות יצור החשמל של חברת החשמל, החל משנת 2015 (עקב שימוש מוגבר בדלקים חלופיים יקרים), בסדרי גודל המוערכים בשלב זה, בהערכה ראשונית ולא סופית במאות מיליוני שקלים בשנה החל משנת 2015 ואילך, שבה יהא על הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל להכיר, ואשר תוצאתה תהא ייקור תעריפי החשמל.

כמו כן, להערכת החברה, ההחלטה מערימה קשיים ניכרים על האפשרות להניח צינור גז שני, הן ממאגר תמר, ומקל וחומר, צינור גז ממאגר נוסף, אשר יחובר לחוף בנקודה נוספת. הולכת גז טבעי ממאגר תמר באמצעות צינור בודד פוגעת באמינות האספקה של הגז הטבעי – וכתוצאה מכך, של החשמל המיוצר באמצעותו – כמו גם בשרידות וביתירות המערכת במקרים של תקלות שונות.

כתוצאה מכך, להערכת החברה משמעות אי בניית צינור שני ממאגר תמר הינה הכפלה, ואף למעלה מכך, של זמני אי אספקת החשמל בתחנות הכח הרלבנטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully