וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציבות בוול סטריט: הנאסד"ק ירד בסיכום שבועי

משה גולן

16.2.2013 / 0:20

מדד האמפייר סטייט הפתיע וזינק ביותר מ-15 נקודות לעבר טרטוריה חיובית. סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגין עלה ל-76.3 נקודות. התפוקה התעשייתית ירדה ב-0.1%

יום המסחר האחרון (ו') בוול סטריט לשבוע הנוכחי ננעל ביציבות וזאת למרות פרסום מדד האמפייר סטייט וסנטמנט הצרכנים שהפתיעו לטובה. אך מנגד קיימת אכזה מנתון התפוקה התעשייתית שהפתיע לרעה וצנח. ברקע נמצאת גם פסגת מנהיגי מדינות ה-G20 שנפתחה במוסקבה.

בסיכום שבועי מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.1% וזאת לאחר 6 שבועות רצופים של עליות. ה-S&P 500 לעומת זאת הצליח בקושי לסיים עוד שבוע נוסף של עליות. מדד הדאו ג'ונבס סיים שבוע שני ברציפות בירידות.

האירוע המרכזי שעומד במרכז המסחר בשווקים הוא פסגת מדינות ה-G-20 במוסקבה. אחד הנושאים הבוערים בהם עוסקים המנהיגים היא מלחמת המטבעות. יפן, שגרמה לפיחות של כ-15-20% במטבע המקומי מול המטבעות המרכזיים, באמצעות פעולות מוניטריות אגרסיביות שנקטה, נמצאת ב"קו האש" של המנהיגים והם מבקשים לבקר בחריפות את המניפולציות שהיא ביצעה בשוק המט"ח. מעבר לכך, המנהיגים יעסקו כמובן במשבר החוב שממשיך להכות בגוש האירו ולהקרין על הכלכלה הגלובלית. (לסיפור המלא)

בזירה המקומית גוברים החששות מהמשבר הפיסקלי הבא - "המצוק הפיסקלי 2" - שורת קיצוצים בהיקף של טריליון דולר שתיכנס לתוקף ב-1 למארס. אמש דווח ב"בלומברג" כי הרוב הדמוקרטי בסנאט יציג תוכנית בהיקף של כ-110 מיליארד דולר לדחיית הגזירות ב-10 חודשים. (לסיפור המלא)

מעבר לכך, כיוון המסחר מושפע ממספר נתוני מאקרו שיפורסמו היום. ב-15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד האמפייר סטייט לחודש פבראור, הבוחן את תפוקת הייצור במדינת ניו-יורק. המדד זינק ל-10 נקודות, הקריאה החיובית הראשונה של המדד מאז חודש יולי, וזאת לאחר שהאנליסטים צפו שהמדד ירשום קריאה של 0 נקודות, לאחר שבינואר המדד הפתיע וצנח לרמה שלילית של 7.8 נקודות.

ב-16:15 פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש ינואר ורשמה צמיחה שלילית של 0.1% בהיקף הייצור וזאת לעומת צפי לצמיחה חיובית של 0.2%, לאחר עלייה של 0.4% בדצמבר.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר קיבלנו עוד הפתעה משמחת עם פרסום סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגין לחודש פברואר שעלה ל-76.3 נקודות לעומת צפי לירידה קלה מרמה של 73.8 נקודות ל-73.5 נקודות.

הרבלייף והיינץ במוקד

חברת המזון היינץ (72.28-0.30%) המשיכה לרכז עניין, לאחר שהמשקיע האגדי וורן באפט הודיע אתמול כי הוא רוכש את החברה, באמצעות חברת האחזקות שבבעלותו - ברקשייר האת'וואי ביחד עם קרן ההשקעות 3G תמורת 28 מיליארד דולר.

גם חברת תוספי המזון הרבלייף (סימול: HLF) עמדה במוקד, לאחר שהמשקיע קרל איקן הודיע כי הוא רוכש 14 מיליון מניות של החברה, ובכך מגדיל את האחזקות שלו בחברה לכ-13%. מניית החברה מטפסת בכ-20% במסחר המוקדם.
מניית ענקית הקמעונאות האמריקאית וול-מארט (69.30 -2.15%) ריכזה עניין וזאת לאור חשיפת סוכנות "בלומברג" לפיה, על פי תכתובת אימיילים פנימית בחברה, היקף המכירות של החבר מתחילת החודש הנוכחי הינם הנמוכים ביותר מזה 7 שנים.

אפלייד מטריאל (13.74-0.43%) דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013 (פיסקאלי), עם היקף הזמנות של כ-2.1 מיליארד דולר והמכירות של כ-1.57 מיליארד דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP היה 69 מיליון דולר או 6 סנט למניה, בקצה העליון של התחזית העסקית.

החברות סמסונג וסודהסטרים הודיעו אתמול על שיתוף פעולה להשקת המקרר הראשון בעולם. המשלב מנגנון הגזה אוטומטי פנימי שמאפשר להכין סודה קרה, טרייה ורעננה, ממים מסוננים, הישר מהמקרר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully