וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות המלונות: לגבות מס ממשכירי דירות נופש

ספיר פרץ

17.2.2013 / 12:33

המלונות נלחמים בתחרות מצד דירות הנופש? להערכת התאחדות המלונות, מדובר בהעלמת מס של כחצי מיליארד שקל בשנה

מלשינון של רשות המסים? התאחדות המלונות דורשת מרשות המסים לאכוף על משכירי דירות נופש את תשלומי המס הנדרשים בחוק. ל"גלובס" נודע כי מדובר בהעלמת מס המוערכת בהתאחדות המלונות בכחצי מיליארד שקל בשנה.

מזה זמן רב שהמלונאים מלינים על כך שדירות הנופש להשכרה בארץ צוברות תאוצה ונוגסות נתח הולך וגדל על חשבון לינות תיירים בבתי-המלון.

על-פי ההערכות, בישראל יש כ-2,000 דירות נופש. על מספרן ניתן ללמוד בעקיפין גם מהפער בין מספר כניסות התיירים לישראל לבין מספר הלינות הרשום בבתי-מלון, דבר שהפך לחידה ולנושא שיחה בקרב מלונאים. מדובר בפער של כ-3.5 מיליון לינות בשנה. גם אם מקזזים את מספר התיירים שזלגו ללינה ברשות הפלסטינית (בית לחם), עדיין נותרו כ-1.7 מיליון תיירים שלא לנו בבתי-מלון.

לדברי נדב זיו, שותף ב-com.tellavista, אתר להשכרת דירות נופש, "אצלנו רשומות כ-3,000 דירות נופש, מהן כ-1,000 פעילות, מרביתן בתל-אביב ובירושלים אך גם באילת, נתניה, בת-ים, הרצליה, חיפה וקיסריה".

לדבריו, מספרן הכולל מזנק בחודשי הקיץ, עונת השיא, בין היתר בשל דירות שמתפנות לרגל נסיעה של ישראלים לחו"ל וחילופי דירות.

במכתב ששלח שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, למנהל רשות המסים, דורון ארבלי, כותב צוראל: "אתרי האינטרנט מלאים בהצעות לאכסון לתיירים בדירות - בחלק מהמקרים בפרסום מטעה של 'מלונות לכאורה' - לפרקי זמן שונים, החל מלילה בודד ועד לחודש ומעלה".

עוד הוא כותב: "עיננו לא צרה במפעילי שיטות אכסון אלה, אנו רק מבקשים כי התחרות תהיה בתנאים שווים, לאמור: בעוד מלונות ישראל מחויבים בכללי רישוי עסקים מחמירים ובהגשת דוחות מס ותשלומי מס כחוק, אין המצב דומה אצל משכירי הדירות; לא נאכפת על משכירי הדירות חובת רישום עסק ורישוי; לא נאכפת חובת הדיווח לרשויות המס ותשלום המס בהתאם".

לדבריו, "קיים ניצול לרעה, לכאורה, של ההקלה במס להשכרת דירה למגורים, וכתוצאה מכך נוצרים תנאי חוסר שוויון בכושר התחרות בין המלונות לבין משכירי הדירות לתיירות, תוך אפליה לרעה למלונות ופגיעה בעסקיהם".

עוד כותב צוראל כי "לנגד עינינו מתפתחת כאן תעשיית אכסון המגלגלת מיליוני דולרים, ללא מיסוי כנדרש בחוק. ומעבר לכך, קיים כאן חשש של העלמת הכנסות החייבות במס בחוק וגרימת נזק להכנסות המדינה".

צוראל עדכן כי ההתאחדות צפויה לפנות במקביל גם לרשויות המקומיות בהן מתקיימת תופעה זו, לצורך אכיפה והסדרה כנדרש על-פי חוקי רישוי העסקים וחוק הארנונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully