וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות השכר הממוצעת בחברת החשמל: 30 אלף שקל

טלי ציפורי

18.2.2013 / 8:14

השכר הגבוה של עובדי חברת החשמל אינו אחראי לדרדור במצבה הכלכלי אך בכל מקרה הוא עשוי לעורר קנאה. ואילו בקרב מנהלי החברה הבכירים מדובר על עלות ממוצעת של 78,035 שקל

לא מעט נכתב באחרונה על שכר עובדי חברת החשמל, ועל תרומתו למצב הפיננסי הרעוע של מונופול האנרגיה המקומי. שכר עובדי חברת החשמל אכן גבוה ביחס לשכר עובדי יתר החברות הגדולות במשק הישראלי, אך הוא לא זה שדרדר את מצבה הפיננסי של חברת החשמל, ומאלץ אותה מדי מספר חודשים להעלות את תעריף החשמל לצרכן הסופי.

ועדיין, שווה לעבוד בחברת החשמל, ולא רק בגלל אספקה חינמית של חשמל, והחופש להפעיל את המזגן בקיץ מבלי לחשוב על חשבון החשמל. לפי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, עלות השכר החודשית הממוצעת של כל עובדי החברה (12.6 אלף איש) עומדת על 29,656 שקל, ואילו בקרב מנהלי החברה הבכירים מדובר על עלות ממוצעת של 78,035 שקל.

למעשה, עלות השכר השנתית של בכירי החברה עומדת על כמיליון שקל, ובהנחה שכל מי שנכנס לחברת החשמל לא ממהר לעזוב אותה, אפשר להניח כי מונופול האנרגיה המקומי יצר שכבה מבוססת של מעמד הביניים.

את רשימת 20 שיאני השכר של חברת החשמל בשנת 2011 מוביל משה בכר, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל יצור הולכה. דווקא מנכ"ל החברה לשעבר, עמוס לסקר, והמנכ"ל הנוכחי, אלי גליקמן, לא נכללו ברשימה זו.

לפי הדו"ח הכספי של חברת החשמל לאותה שנה, עלות שכרו של גליקמן, שנכנס לתפקידו באפריל אותה שנה (היה בעברו משנה למנכ"ל פרטנר), עמדה על 624 אלף שקל או 73 אלף שקל בקירוב לחודש - נתון המתאים לממוצע עלות השכר של בכירי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully