וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רשות המסים הציעה "תספורת" לנפגעי עמוד ענן?

18.2.2013 / 15:19

רוה"ח של רוני רביב, בעל חנות בגדים באשקלון: "הציעו לו לקבל 60% מה-120 אלף שקל שתבע תוך כמה ימים, או להמתין כמה חודשים לבירור התביעה". רביב: "אני לא תשובה"

‎‎בזמן מבצע "עמוד ענן", המבצע הצבאי של צה"ל ברצועת עזה שהחל ב-14 בנובמבר 2012 והסתיים ב-21 בנובמבר 2012, ובדומה ליישובים נוספים בדרום הארץ, הותקפה העיר אשקלון בעשרות מטחי טילים מדי יום. ‏

העסקים באשקלון הושבתו מפעילות, והתושבים ספגו נזקים כלכליים, פיזיים ונפשיים רבים. עם תום המבצע הבטיחה המדינה לתת פיצוי מלא ומהיר לכלל התושבים שנפגעו במהלכו. כ-3 חודשים חלפו מאז, וחלק מבעלי העסקים עדיין לא קיבלו את הפיצוי המלא המגיע להם, ואולם ייתכן כי התמונה אף יותר בעייתית.

אחד מבעלי העסקים בעיר שהושבתו במהלך "עמוד ענן", רוני רביב (66), פנה היום (ב') ל"גלובס" בטענות קשות ביותר נגד רשות המסים. לדבריו, בימים האחרונים פנתה אליו רשות המסים והציעה לו לוותר על 40% מהפיצוי המגיע לו בגין נזקי "עמוד ענן", בתמורה לטיפול מהיר בעניינו.

לדברי רביב, שבבעלותו חנות בגדים ומתפרה במרכז אשקלון, אותן הקים לפני 40 שנה ואשר מעסיק 20 עובדים, "בתמורה ל'תספורת' הזו הובטח לי על-ידי הרשות שאקבל את הכסף המגיע לי כבר בימים הקרובים".

לדבריו, אנשי רשות המסים הסבירו לו עוד כי אם הוא לא יענה להצעתם ויעמוד על זכותו לקבל את הפיצוי המלא המגיע לו בגין נזקי המבצע, שהוא לדבריו 120 אלף שקל, הטיפול בעניינו ייקח עוד מספר חודשים. רביב נדהם מהדברים וסירב בכל תוקף להצעה ל"תספורת". ‏

רואה החשבון של רביב, אלכס קריכלי, אישר את הדברים. לדבריו, "אתמול התקשרה אליי מזכירה שמטפלת מטעם רשות המסים בפיצויי 'עמוד ענן' (שמה שמור במערכת - ח' מ'). היא אמרה שיש לי שבפני רביב עומדות שתי אופציות: האחת - לקבל 60% מתביעת הפיצויים שהגשנו בסך 120 אלף שקל תוך כמה ימים; השנייה - שהרשות תבוא ותבדוק לעומק את המקרה של רביב, ואז היא תקבל החלטה אם לקבל את מלוא תביעת החוב, אבל היא ציינה כי זה עלול לקחת לפחות 3 חודשים".

לדברי קריכלי, בתגובה הוא אמר למזכירה כי זו התנהלות מקוממת ולא הוגנת, ולאחר שהתייעץ עם רביב הודיע לה כי הוא לא מוותר על הפיצוי המלא.

‎‎‏"הצעה מקוממת"‏

‎‎רביב הקים את העסק באשקלון לפני 40 שנה, והוא תופר ומוכר בחנותו בגדים ומוצרי טקסטיל נוספים לכל המשפחה, כגון בגדי ילדים ותלבושות לבתי-ספר, ומעסיק 20 עובדים. בזמן "עמוד ענן" החנות של רביב, בדוגמה לעסקים אחרים בעיר, סבלה נזקים כספיים קשים.

"לחנות שלי יש בממוצע 250 פעולות קופה ביום. ב'עמוד ענן' ירדנו לכ-50 פעולות קופה ביום, ורוב מי שהגיע וקנה משהו היו אנשים שפשוט רצו לצאת מהבית לשפוך את הלב ולהוריד מהלחץ", מספר רביב. "אני מעסיק 20 עובדים, חלקם אנשים נכים, חלקן אלמנות, ומשתדל למלא את חלקי בחברה. בתקופה דומה לזו שבה נערך מבצע 'עמוד ענן', בשנה רגילה, אנחנו מרוויחים 155 אלף שקל. בזמן המבצע כמעט לא מכרנו דבר".

לדבריו, "אחרי המבצע פנינו לרשות המסים וביקשנו פיצוי. מאז ישבתי בשקט כמו 'ילד טוב ירושלים', והכול היה טוב ויפה עד אתמול, שאז הגישו לנו את ההצעה המקוממת לוותר על חלק מהחוב בתמורה לטיפול מהיר. אני לא נוחי דנקנר, לא לב לבייב ולא יצחק תשובה, ולא אוהב שעושים לי 'תספורת'. זה לא הוגן. זה מאוד מקומם שהממשלה מבקשת ממני דבר כזה". ‏‎‎‏

רשות המסים: ‎‎‏"אין כל תספורת"‏

‎‎ברשות המסים אישרו את עובדות המקרה, אך הבהירו כי אין מדובר ב"תספורת". מהרשות נמסר כי "הטיפול בפיצוי העקיף על ימי הלחימה ב'עמוד ענן' נעשה באופן מקצועי וענייני, תוך מאמץ לתת מענה מהיר לעסקים. חד-משמעית, אין כל 'תספורת' או הפחתה בתשלום תמורת הקדמת תשלום. כל תביעה נבחנת לגופה, וניתן פיצוי עבור ההפסד הכלכלי כתוצאה מימי הלחימה".

לדברי הרשות, "גם מקרה זה ייבחן לגופו וישולם פיצוי בהתאם לנזק הממשי שנגרם לעסק בימי הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully