וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הפיס: הכנסות של 5.1 מיליארד שקל ב-2012

יובל אזולאי

19.2.2013 / 19:21

יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, הודיע על גידול של 6.5% בהכנסות. הפיס השקיע 1.4 מיליארד שקל בפרויקטים בקהילה; 660 מיליון שקל הועברו לרשויות המקומיות

ההכנסות של מפעל הפיס גדלו בשנת 2012 ב-6.5% והסתכמו בלא פחות מ-5.1 מיליארד שקל - כך הודיעו היום (ג') יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, ומנכ"ל מפעל ההימורים החוקי, אלי דדון.
מנתונים שמסרו ראשי מפעל הפיס עולה כי בשנה שעברה חולקו פרסים בסך כולל של 3 מיליארד שקל לזוכים מאושרים בהגרלות, ובמסגרתן "נולדו" לא פחות מ-75 מיליונרים חדשים.
הרווח הנקי של מפעל הפיס הסתכם אשתקד בכ-1.4 מיליארד שקל, ולדברי היו"ר דיין, הסיבות העיקריות לעלייה ברווחים ובהכנסות קשורות לגידול הטבעי באוכלוסייה, לצד קיצוצים בהוצאות השוטפות.

המשחק הרווחי ביותר עבור מפעל הפיס הוא חיש-גד, ובשנה שעברה הוא הכניס כ-1.32 מיליארד שקל. המשחק הנפוץ השני הוא צ'אנס, עם הכנסה של כ-1.18 מיליארד שקל; ואילו הגרלות הלוטו הגיעו למקום השלישי עם הכנסות של כ-1.14 מיליארד שקל. כל זכייה בפרס של יותר ממיליון שקל חייבת במס, ומנתוני מפעל הפיס עולה כי אשתקד הועברו לקופת המדינה כ-120 מיליון שקל.

השקעה בקהילה

מהנתונים שהוצגו עולה כי אשתקד הוקצו כ-660 מיליון שקל לרשויות המקומיות, לעומת 422 מיליון שקל בשנת 2011. בשנת 2012 מפעל הפיס אישר להקים כמעט 700 כיתות חדשות; השקיע כ-1.4 מיליארד שקל בפרויקטים שונים בתחומי החינוך, התרבות, הספורט, הרווחה והבריאות בקהילה. "אנחנו מקדימים את הקצאת הכספים לרשויות המקומיות לשנת 2014, ויש בכוונתנו להקים שתי קרנות חדשות - אחת למתן הלוואות לעסקים חברתיים בהיקף של כ-50 מיליון שקל וקרן נוספת למתן הלוואות לסטודנטים", אמר דיין.

לפי הנתונים, כמעט חצי מהאוכלוסייה הבוגרת מנסה מעת לעת את מזלה: 45% מהאוכלוסייה משתתפים במשחקי המזל, 51% מהם נשים ו-78% מכלל המשתתפים הם בעלי תעודת בגרות או השכלה אקדמית. לכ-27% מבתי-האב יש מנוי על תוכנית המנויים של מפעל הפיס - שהם כמעט 600 אלף איש.

במפעל הפיס הבהירו כי מניתוח הביצועים של הדוכנים הפעילים ביותר, אין תימוכין לרושם שנוצר ולפיו רוב המשתתפים בהגרלות הם בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך, וכי רוב הכסף שנכנס אליו מקורו במעמד הביניים.

  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully