וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכסות המשאבים בלוויתן עשויות לגדול ב-30%"

עמירם ברקת והלל קורן

21.2.2013 / 10:04

וודסייד צופה כי מכסות המשאבים בתגלית יגדלו ב-890 MMBOE, שקול לכ-5 TCF גז טבעי. וודסייד סיכמה בסוף 2012 על כניסה ל"לוויתן" כשותפה ב-30% מהזכויות

חברת וודסייד האוסטרלית מעריכה כי ישראל תאפשר לייצא עד 80% מהגז במאגר "לוויתן". בהודעה מטעם החברה שפורסמה אתמול (ד') באוסטרליה נאמר כי המאגר יפותח בשלב ראשון עבור צרכי השוק המקומי ובטווח הארוך לייצוא גז באמצעות מתקני הנזלה (LNG). "בין 20% ל-25% מהגז ב'לוויתן' צפוי להישמר לשוק המקומי", קובעת וודסייד.

בנוסף מגלה וודסייד בדוחותיה השנתיים כי היא מתכננת להשקיע השנה 1.12 מיליארד דולר בפיתוח "לוויתן" וכי זו תהיה השקעתה ההונית הגדולה ביותר בשנה הנוכחית.

אולם הבשורה הגדולה של דוחות וודסייד מצויה במשפט אחד, ודי נסתר. על פי וודסייד, הציפייה היא כי מכסות המשאבים ב"לוויתן" יגדלו בכ-30% או ב-890 MMBOE (Million Barrels of Oil Equivalent). נסביר כי 890 MMBOE שקולים לכ-4.94 TCF גז טבעי.

נסביר כי ב-Oil Equivalent אין הכוונה לגז טבעי בהכרח אלא ייתכן שמדובר גם שעתודות נפט, שטרם נקדחו, אולם על מנת להסביר את שווי התוספת, ההמרה ל-TCF נוחה להשוואה.

וודסייד האוסטרלית נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום מיזמי הנזלה של גז טבעי. החברה סיכמה בסוף השנה שעברה על רכישת 30% מהזכויות במאגר לאחר שמנכ"ל החברה הבין מראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תיתן אור ירוק לייצוא הגז.

וודסייד התחייבה לשלם לבעלי הזכויות בלווייתן קבוצת דלק, נובל אנרג'י ורציו כ-1.25 מיליארד דולר - אך התשלומים מותנים בשורת אבני דרך ובהן אישור דוח צמח.

נזכיר כי "גלובס" חשף לאחרונה כי בקרב השותפים שוררת אופטימיות לקראת פרסום ממצאי קידוח "לוויתן 4" שעשויים להביא לעדכון כלפי מעלה של כמות הגז במאגר, העומדת לפי הדוח האחרון על 17 טריליון רגל מעוקבת (TCF).

פיטר קולמן, מנכ"ל וודסייד, אמר אתמול במעמד פרסום הדוחות הכספיים השנתיים של החברה כי "אנו עובדים להשלים את עסקת 'לוויתן'. השנה נקבל גם החלטה סופית באשר להשקעה במאגר 'לוויתן'". הוא התכוון למתקן ההנזלה (LNG) בו נדרשת השקעה של מיליארדי דולרים. לדברי סמנכ"ל הכספים של וודסייד, החברה ריתקה 4.1 מיליארד דולר להשקעות ב"לוויתן" ובמאגרים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully