וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק התנהלות נמל אשדוד

שי ניב

21.2.2013 / 12:52

בעקבות תלונות שהגיעו למשרד מבקר המדינה וחשיפת הביקורת של מנכ"ל נמל אשדוד על הדירקטוריון, יבדוק המבקר את התנהלות הנהלת הנמל והדירקטוריון

יום לאחר ש"גלובס" קרא לחקירה יסודית של מסמך ההאשמות שהגיש מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס נגד יו"ר הנמל גדעון סיטרמן, הודיע מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי הורה לבדוק את הפרשה.

"גלובס" חשף אמש (ד') את המסמך המלא שהגיש סגיס לדירקטוריון, בצד ביקורת נוקבת על רשות החברות הממשלתיות, שגלגלה את הטיפול בפרשה לידי הדירקטוריון - זאת בבחינת החתול ששומר על השמנת. במסמך האשים סגיס את סיטרמן בהתערבות לכאורה במינויים ובמכרזים בנמל אשדוד.

בהודעה שפרסם משרד המבקר נאמר במפורש כי הבדיקה תכלול גם את ההתנהלות של רשות החברות בעניין: "המבקר הורה לבדוק תלונות על היבטים בהתנהלות הנהלת נמל אשדוד והדירקטוריון של הנמל, כולל יחסי הגומלין בין השניים והממשק להתייחסות רשות החברות הממשלתיות לעניין", לשון ההודעה.

המבקר יבדוק בין השאר את יחסי הגומלין בין סגיס וסיטרמן, את נושאי רכש והתקשרויות של הנמל, וייתן דעתו לגבי הממשק להתייחסות רשות החברות הממשלתיות לעניין.

ממשרד המבקר נמסר כי בעת האחרונה הגיעו מספר תלונות בקשר לכך, ולאור העובדה שמדובר, לדבריו, "באחד משערי הכניסה המרכזיים למדינת ישראל המהווה נדבך מרכזי בכלכלת המדינה, הוא מייחס חשיבות רבה להתנהלות תקינה של נמל אשדוד".

במקביל, משרד המבקר הודיע כי הוא נערך לקראת ביקורת מעקב אופקית על העסקת קרובים ומקורבים בכמה גופים מבוקרים ובהם נמל אשדוד. המשרד יפרסם בקרוב דוח על הנעשה בנמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully