וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה דירוג האשראי של בריטניה

פאדי מועלם

23.2.2013 / 10:45

בסוכנות הסבירו את המהלך בעלייה המתמשכת בחוב הלאומי ששוחק את יכולתה של הכלכלה הבריטית לספוג זעזועים. "תזכורת לצורך לטפל בבעיית החוב שלנו", אמר שר האוצר הבריטי

לאחר מספר חודשים של אזהרות הודיעה אתמול סוכנות דירוג האשראי מודי'ס על הורדת דירוג האשראי של ממשלת בריטניה בדרגה אחת ובכך איבדה את דירוג האשראי המושלם שהיה לה. מודי'ס הורידה את הדירוג מ-AAA ל-AA1 עקב חולשת הכלכלה הבריטית לטווח הבינוני.

בסוכנות הדירוג העניקו לדירוג האשראי החדש של בריטניה תחזית יציבה כך שלא צפוייה בעתיד הקרוב הורדה נוספת של הדירוג מצד מודי'ס עצמה. על פי מודי'ס הסיבה להורדת דירוג האשראי נובעת מתחזיות צמיחה נמוכות יחסית והחוב הגדול שממשיך לתפוח של הממלכה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. ינואר 2013. רויטרס
מנהיג תוכנית קיצוצים נרחבת על מנת להתמודד עם בעיית החוב של המדינה. דיוויד קמרון/רויטרס

"העלייה המתמשכת בחוב משמעותה שחיקה ביכולת לבלימת הזעזועים במאזנים של המדינה והשחיקה הזאת לא צפויה להאט לפני שנת 2016", נכתב בדברי ההסבר להחלטה. "למרות זאת, שווי האשראי של בריטניה נשאר גבוה מאוד".

קשה להגיד שהורדת הדירוג מצד מודי'ס הפתיעה מישהו שכן ל-3 סוכנויות דירוג האשראי הגדולות ביותר בעולם (S&P, מודי'ס ופיץ') יש תחזיות שליליות על דירוג האשראי המושלם של בריטניה (אך כאמור התחזית של מודי'ס הפכה ליציבה עם הורדת הדירוג).
"הלילה קיבלנו תזכורת קשה בנוגע לבעיות החוב שהמדינה הזאת מתמודדת איתן. מדובר בתמרור האזהרה הברור ביותר עבור אלה שחושבים שניתן יהיה להתעלם מהבעיה הזאת", נכתב בהודעה שפורסמה הלילה בשמו של שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן. "ההחלטה הזאת לא תפגע במאמצים שלנו להציג תוכנית התאוששות לכלכלה שלנו. להפך, היא תחזק אותם".

שנת 2012 הייתה שנה לא קלה עבור הכלכלה הבריטית עם 3 רבעונים של התכווצות ורבעון 1 של צמיחה. שני הרבעונים הראשונים של השנה הצביעו על צמיחה שלילית מה שהכניס את המדינה באופן רשמי למיתון. ברבעון השלישי הצליחה הכלכלה הבריטית להתאושש ורשמה צמיחה חיובית, מעל לצפי, של 0.9%. אך ברבעון האחרון של 2012 הכלכלה שוב הציגה צמיחה שלילית של 0.3%.

כבר כיום ממשלתו דייוויד קמרון מנהיגה תוכנית קיצוצים נרחבת על מנת להתמודד עם בעיית החוב של המדינה, אך כפי שניתן לראות מהנתונים בפסקה הקודמת, התוכניות הללו פוגעות בצמיחה הכלכלית של המדינה במקום לעזור לה. "אנחנו נמשיך בהכנת תוכנית שתפחית את הגירעון שלנו ב-25% ותעניק לנו שיעור ריבית אפסי עם מספר מקסימלי של מקומות עבודה חדשים", נכתב בהודעה שיצאה מלשכתו של שר האוצר הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully