וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בשוק: האם פישר יוריד את הריבית?

גיא קצוביץ'

25.2.2013 / 8:51

חלק מהכלכלנים והאנליסטים מעריכים כי ההגבלות החדשות של בנק ישראל בתחום המשכנתאות עשויות להוות פתח להורדת ריבית נוספת. הריבית נמצאת כיום ברמה של 1.75%

ההגבלות החדשות של בנק ישראל בתחום המשכנתאות עשויות להוות פתח להורדת ריבית נוספת - בהחלטת הריבית המרכזית של הבנק לחודש מארס. הריבית נמצאת כיום ברמה של 1.75%. בנק ישראל יודיע על החלטתו הערב ב-17:30.

כ-8 מתוך 18 כלכלנים העריכו בסקר "בלומברג" כי בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5% בחודש הקרוב. השאר צופים כי הריבית תותר ללא שינוי. זאת, לעומת כלכלן אחד בלבד מתוך 15 שצפה הורדת ריבית, בחודש שעבר.

ב-19 בפברואר הכריז בנק ישראל על הגבלות חדשות בתחום המשכתנאות, תוך שהוא מחייב את הבנקים להפריש יותר לחובות מסוכנים בגין כל משכנתא שהם יתנו לרוכשי הדירות. ההוראה עלולה להביא להקטנת המשכנתאות בשוק. הבנקים יצטרכו לבצע את ההוראות החדשות החל מ-1 בינואר, כלומר כבר בדוחות הרבעון הראשון של 2013.

כלכלנים ואנליסטים רבים רואים במהלך כצעד מקדים לכוונתו של בנק ישראל להוריד את הריבית, בתקווה שזו לא תתדלק את המשך עליית מחירי הדיור. "הצעד נועד להכשיר הורדת ריבית נוספת", מסבירה נירה שמיר, הכלכלנית הראשית בבנק דיסקונט. "האינדיקטורים הכלכליים, המעידים על המשך ההאטה, יחד עם האינפלציה המתונה והשקל החזק - תומכים בהורדת ריבית נוספת".

הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בהובלת נגיד הבנק פרופ' סטנלי פישר, הורידה את הריבית המרכזית במשק מרמה של 3.25% ב-2011 לרמתה הנוכחית, נוכח הסביבה הכלכלית העולמית וההחרפה במשבר החובות באירופה. בחודש פברואר הותירה הוועדה את הריבית על כנה, ברמה של 1.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully