וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדה אלשיך: התראת פשיטת רגל נגד יוסי מימן

חן מענית

25.2.2013 / 15:19

בהחלטתה אסרה השופטת ורדה אלשיך לפרסם כל פרט מתוך הבקשה, כולל שמו של הנושה. שמו של מימן הותר לפרסום. גורלה של אמפל יוכרע בקרוב בבימ"ש בארה"ב

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, הורתה היום (ב') להמציא התראת פשיטת-רגל לאיש העסקים יוסי מימן, באם לא ישלם חוב לנושה בודד.

בהחלטתה אסרה השופטת לפרסם כל פרט מתוך הבקשה, כולל שמו של הנושה. שמו של מימן והעובדה שהוא נתון בסכנת פשיטת-רגל הותרו לפרסום.

חובות יוסי מימן. גלובס
חובות יוסי מימן/גלובס

מימן רכש את אמפל מידי בני שטיינמץ לפני 11 שנה לפי שווי של 174 מיליון דולר, והיום מניות החברה נסחרות מעבר לדלפק בארה"ב לפי 2.5 מיליון דולר בלבד. בארה"ב מתנהל בימים אלה מאבק משפטי להעברת השליטה בחברה לידי מחזיקי האג"ח, כאשר מימן ובכירי החברה צפויים להיפרד ממנה.

קריסתה של אמפל פגעה קשות במצבם של בעלי החוב, אולם הרבה פחות בתנאי העסקתם של מימן ושל סמנכ"לית הכספים אירית אילוז, שמשכו במצטבר כ-90 מיליון שקל (כ-23 מיליון דולר) בשנים 2006-2011. בשנים אלה גרף מימן שכר מצטבר של 14.2 מיליון דולר, בעוד אילוז נהנתה מתגמולים בסכום כולל של 8.4 מיליון דולר.

בשנת 2011, בעוד החברה מתמודדת עם קטסטרופה עסקית עקב הפסקת הזרמת הגז ממצרים, קיבלו בכיריה שכר מצרפי של כ-15 מיליון שקל (4.1 מיליון דולר). מימן, בתפקידו כיו"ר, נשיא ומנכ"ל אמפל, נהנה משכר של 1.8 מיליון דולר.

מלבד השכר הגבוה, את עיקר הונו באמפל צבר מימן בעסקאות בעלי עניין שבהן מכר לחברה ולגופים מוסדיים, בשנים 2005-2007, מניות EMG תמורת סכום כולל של כ-1.3 מיליארד שקל, בעיקר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully