וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הממוצע בכללית: 18 אלף שקל לחודש

26.2.2013 / 9:04

ספקית שירותי הבריאות הגדולה בארץ מובילה באופן קבוע בטבלת שיאני השכר במגזר הציבורי. עלות שכר גדעון סהר מנהל מחלקת לב וחזה בסוררוקה - 129,280 שקל,

למרות הגירעון התמידי תחתו היא עובדת, קופת חולים כללית, ספקית שירותי הבריאות הגדולה ביותר בישראל, היא עדיין ספקית עיקרית של שיאני שכר מהמגזר הציבורי. כמעט מדי שנה, מי שעומד בראש דירוג שיאני השכר של המגזר הציבורי הוא רופא בכיר שעובד באחד מבתי החולים של הקופה, ובשנים האחרונות מדובר בפרופסור גדעון סהר, מנהל מחלקת לב וחזה בביה"ח סורוקה שבבאר שבע. סהר, שנמנה על "תוכנית הכוכבים" של שירותי בריאות כללית, הובא לסורוקה לאחר שניהל את היחידה להשתלות לב בביה"ח בילינסון.

שכר עובדי שירותי בריאות כללית. גלובס
שכר עובדי שירותי בריאות כללית/גלובס

לפי "תוכנית הכוכבים", שעד 20 רופאים רשאים להיכלל בה, הרופא מתחייב לעבוד רק במערכת הציבורית, ולספק 30-50 שעות נוספות בכל חודש, לפחות באופן רשמי, כשחלק מהן מוקדש בפועל למחקר. התוכנית, למעשה, היא המנוע שמאחורי עלויות שכרו הנדיבות של סהר.

שכרו החודשי (ברוטו) של סהר עמד בשנת 2011 על 107,716 שקל, אך עלות השכר הכוללת שנרשמה לקופה בגינו עמדה על 129,280 שקל, וזה אומר שעלות שכרו השנתית עמדה על 1.6 מיליון שקל.

סהר, בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, התמחה במחלקה לניתוחי לב במרכז הרפואי רבין של ביה"ח בילינסון, ולאחר מכן יצא להשתלמות בשלושה בתי חולים מובילים ברחבי העולם (בלגיה, צרפת וארה"ב). במקביל לתפקידו בסורוקה, משמש סהר כיו"ר איגוד מנתחי הלב בישראל.

שירותי בריאות כללית, כך לפי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, מעסיקה כמעט 30 אלף איש, והשכר החודשי הממוצע לעובד בקופה עומד על 18 אלף שקל בקירוב. רשימת 20 שיאני השכר של הקופה כוללת רק שני נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully