וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חודשי מאסר ו-150 אלף שקל קנס למריץ מניות

חן מענית

26.2.2013 / 13:17

אמיר ברונפלד, בכיר לשעבר בחברת החיתום של הבנק הבינלאומי, הורשע לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בהרצת מניות, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים בתאגיד

שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כאבוב, הטיל היום (ג') עונש של 10 חודשי מאסר בפועל על אמיר ברונפלד, עובד בכיר לשעבר בחברת החיתום של הבנק הבינלאומי, שהורשע לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תרמית בניירות ערך (הרצת מניות), קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. כן הטיל בית המשפט על ברונפלד קנס בסך 150 אלף שקל.

ברונפלד, שהיה מנהל הנפקות בחברת החיתום, היה בעל הרשאה לפעול בחשבון הנוסטרו של חברת החיתום. בין השנים 2008-2009 לפי כתב האישום, ביצע ברונפלד 22 עסקאות מתואמות בין חשבונו הפרטי לחשבון החברה. ברונפלד ניצל את מעמדו בחברה, את נגישותו לחשבון ואת חופש הפעולה שניתן לו מכוח תפקידו לשם הפקת רווחים לזכותו, תוך ניצול שיטת המסחר בבורסה.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "עבירות תרמית שנועדו להשפיע על שער נייר הערך מתוך עניין אישי, כדי להפיק רווח אישי על חשבון לקוחות או על חשבון הציבור, או תוך פגיעה באמון שניתן לנאשם על ידי מעבידו ותוך פגיעה באמון ציבור המשקיעים ובשקיפות הפעילים המקצועיים בשוק זה כל אלה הינם בגדר תופעה חמורה שפגיעתה עלולה להיות בנכונות הציבור להמשיך ולהשקיע בשוק ההון, וחובת בית המשפט להכביד ידו על מבצעי העבירות שפוגעים בערכים אלה".

בית המשפט ציין בגזר הדין כי לולא נסיבות חייו של הנאשם, לולא העובדה שהרחיק עצמו משוק ההון הודה ונטל אחריות על מעשיו היה קובע את מתחם הענישה הראוי בנסיבותיו של התיק בין שנתיים לארבע שנות מאסר בפועל.

התיק נוהל על ידי עוה"ד שירי גפני ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ונחקר על ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully