וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הרגיע: סגירה חיובית בוול סטריט

גיא קצוביץ'

26.2.2013 / 23:07

"רכישות האג"ח יימשכו עד שנראה שיפור משמעותי באבטלה", הבהיר יו"ר הפד, בעדות שנשא בקונגרס האמריקני. לדבריו הצטרף שטף נתוני נדל"ן חיוביים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות על אף הפלונטר הפוליטי באיטליה לאחר הבחירות במדינה, ולאור שטף נתוני נדל"ן חיוביים ונאומו החצי שנתי של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שהבהיר כי רכישות האג"ח יימשכו עד אשר ייראה שיפור משמעותי בשוק העבודה.

באירופה, הבחירות באיטליה מדאיגות את השווקים. מתוצאות הבחירות עולה כי ברסני קיבל 29.5% מהקולות בבית התחתון, ברלוסקוני עם 29.1% וגרילו עם 25.5%. רה"מ היוצא מריו מונטי, שהוביל את צעדי הצנע בשנים האחרונות, קיבל 10.5% בלבד. הנתונים מעידים על מצב בלתי אפשרי של כמעט שוויון בין סילביו ברלוסקוני, פייר לואיג'י ברסני ובפה גרילו, בשני בתי הפרלמנט - העליון והתחתון.

בשווקים חוששים מעלייה של ברלוסקוני לראשות הממשלה, או מהליכה לבחירות חוזרות. "חוסר הוודאות באיטליה משפיע כמובן על השווקים מכיוון שחוסר היכולת להרכיב ממשלה חדשה ישפיע על הנגישות של איטליה לשוקי האג"ח ועל המשך הרפורמות וההסכמות עם גוש האירו", כתבו היום כלכלני ברקליס קפיטל.

ברננקי מרגיע את המשקיעים

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שלח הערב מסר מרגיע לשווקים, בעודו מבהיר כי תוכניות ההרחבה הכמותית של ה'פד' יימשכו כמתוכנן, עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקנית יראה שיפור משמעותי.

"רכישות האג"ח יימשכו עד שנראה שיפור משמעותי באבטלה", הבהיר ברננקי, בעדות שנשא בקונגרס האמריקני שנפתחה היום ב-17:00 (שעוננו), וצפויה להימשך גם מחר. ברננקי העניק למשקיעים את שציפו, כאשר שלל הפסקה או האטה של תוכנית רכישות האג"ח, במסגרתן הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף כולל של 85 מיליארד דולר (במסגרת ה-QE3 ו"אופריישן טוויסט") - וזאת, לאחר שרמזים למהלכים כאלה ניתנו בפרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש פברואר.

ערן נוטע, מנכ"ל אלפא פלטינום ניהול השקעות, אומר כי "ההודעה של ברננקי מסירה את העננה שהעיבה על השוק בעקבות ההערכות שהפדרל ריזרב יפסיק את מדיניות ההרחבה".

כמו כן, מפלס הדאגות עולה ככל שמתקרבים לרגע ההכרעה בכל הנוגע למה שזכה לכינוי "המצוק הפיסקלי 2" - שורת קיצוצים רוחביים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. זאת, אלא אם כן הקונגרס ימצא פתרון שידחה את שורת הגזירות. החשש הוא שהקיצוצים יובילו לפיטורים המוניים ויגרעו מהצמיחה כ-0.1%. האם המחוקקים יצליחו לגשר על הפערים ביניהם, כפי שעשו בסיבוב הקודם של המצוק הפיסקלי, ויצליחו לדחות את הקץ? נחכה ונראה.

שטף נתוני מאקרו, קייס-שילר במוקד

ממדד קייס שילר שהתפרסם היום עולה כי מחירי הבתים בארה"ב עלו בחודש דצמבר בשיעור החד ביותר בהשוואה לשנה הקודמת מאז 2006. המדד הצביע על עלייה של 0.2% בדצמבר בהשוואה לחודש נובמבר, אז ירדו המחירים בשיעור של 0.1%. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עלו מחירי הבתים בדצמבר בשיעור של 6.8%, לעומת צפי לעלייה של 6.5%.

גם מכירות הבתים בינואר קפצו בשיעור חד - 15.6%, להיקף של 437 אלף בשיעור שנתי. מדובר בקצב המהיר ביותר מאז יולי 2008. מדובר בנתון טוב בהרבה מכפי שצפו אנליסטים - הצפי בשוק היה ל-384 אלף בתים. גם המכירות לחודש דצמבר עודכנו כלפי מעלה לשיעור שנתי של 378 אלף, לעומת נתון מקורי של 369 אלף בתים. עם זאת, המחיר הממוצע של בתים חדשים נפל ביותר מ-9% ל-226,400 דולר.

מדד בטחון הצרכנים קפץ בחודש פברואר לרמה של 69.6 נקודות, הרמה הגבוהה מזה שלושה חודשים. מדובר בקריאה טובה מהצפי, שעמד על 62.3 נקודות בלבד. "במבט קדימה, הצרכנים אופטימיים במידה מסויימת בנוגע לתחזית העסקית ותנאי שוק העבודה", אומרת לין פרנקו מקונפרנס בורד, החברה העורכת את הסקר.

JP מורגן מפטרת

גוגל (790.20 0.07%-) ממשיכה להעמיק את החדירה שלה לתחום החומרה, לאחר שהודיעה בסוף השבוע על השקה של מחשב נייד חדש שיתחרה במקבוק-פרו של אפל. במקביל, דווח בסוף השבוע כי ענקית האינטרנט שוקלת להשיק שירות הזרמת מוזיקה.

JP מורגן (47.72 0.04%+) הודיע כי היא יוצאת במהלך פיטורים של כ-4,000 עובדים, כחלק מתהליך התייעלות.

אפל (449.53 1.52%+) ריכזה עניין לאור ציוץ בטוויטר של דאג קאס, נשיא בית ההשקעות סיבריז, כי החברה תכריז מחר כי היא תבצע פיצול מניות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully