וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברי ברננקי הובילו את וול סטריט לנעילה חיובית

קובי ישעיהו

27.2.2013 / 23:15

יו"ר ה'פד' המשיך את עדותו בקונגרס וצידד בתוכניות להקלה כמותית. מאקרו: הזמנות המוצרים בני קיימא נפלו, מכירות הבתים בהמתנה זינקו מעל הצפי

יום המסחר בוול סטריט (ד') נחתם בעליות שערים, לאחר עליות השערים שנרשמו אתמול. זאת, כאשר בשוק הגיבו לנתוני המאקרו שפורסמו, בכללם נתוני הזמנות המוצרים בני קיימא ומכירות הבתים בהמתנה. עם זאת, המשקיעים התעודדו בעיקר לשמע דבריו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בעדותו בקוגנרס, שהצהיר אתמול והיום כי התוכניות להקלה כמותית יימשכו עד שמצב האבטלה ישתפר.

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, דצמבר 2012. AP
התוכניות להקלה כמותית יימשכו עד שמצב האבטלה ישתפר. ברננקי/AP

באיטליה נמשך הפלונטר הפוליטי לאחר הבחירות הכלליות. סילביו ברלוסקוני, שדגל בביטול העלאות המסים וצעדי הצנע בניגוד מוחלט לעמדת גרמניה והבנק המרכזי האירופי, אמנם לא ניצח בבחירות, אך המפלגות התומכות בצנע ספגו מכה והתסבוכת הפוליטית הדגישה את החשש אותו הציף אתמול חתן פרס נובל לכלכלה פול קרוגמן: הקיצוניים מתחזקים, והדבר עלול להתפשט למדינות אחרות באירופה.

עם זאת, איטליה צלחה אתמול את המבחן הכלכלי הראשון שלה אחרי הבחירות: הכלכלה השלישית בגודלה באירופה הצליחה לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-6 חודשים. האג"ח הונפקו בריבית של 1.237%. גם היום התקיימה הנפקת אג"ח איטלקית, בהיקף של 4 מיליארד אירו. התשואה ל-10 שנים זינקה ל-4.83% עולם נמוך מהערכות (וחששות..) אנליסטים שחלקם צפו זינוק ליותר מ-5% תשואה.

נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי, שפתח אתמול את עדותו החצי שנתית בקונגרס, שלח מסר מרגיע לשווקים, בעודו מבהיר כי תוכניות ההרחבה הכמותית של ה'פד' יימשכו כמתוכנן, עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקנית יראה שיפור משמעותי. "רכישות האג"ח יימשכו עד שנראה שיפור משמעותי באבטלה", הבהיר ברננקי.

העדות נמשכה גם היום, כאשר יו"ר ה'פד' חזר על הצהרותיו מאמש ואף הזהיר את המחוקקים בקונגרס משורת הקיצוצים שתיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, וטען כי ביחד עם העלאת המסים שנקבעה במסגרת ההסכם למצוק הפיסקלי, היא עשויה לפגוע בהתאוששות הכלכלית.

בזירת המאקרו ב-15:30 התפרסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש ינואר, שירדו בשיעור של 5.2%, כאשר הצפי בשוק עמד על ירידה מתונה יותר של 4.8%. ב-17:00 התפרסם נתון מכירות בתים בתהליך לינואר, שעלה ב-4.5%, כשהצפי היה לעלייה של 1.7%.

איטליה במשבר: רוב לברלוסקוני בסנאט. רויטרס
הכלכלה השלישית בגודלה באירופה הצליחה לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות. ברלוסקוני/רויטרס

אלביט הדמיה לקראת צניחה?

אפל (444.57, -0.98%) ריכזה תשומת לב בעקבות אסיפת בעלי המניות שנערכה הערב. טים קוק, מנכ"ל החברה הצהיר שוב כי החברה שוקלת ברצינות לחלק יותר מזומנים למשקיעים. קוק טען גם כי לחברה יש עוד מוצרים מפתיעים בקנה אותם היא תחשוף בקרוב.

האם אלביט הדמיה (2.61, -4.01%) תהיה שווה מיליארדי שקלים אחרי הסדר החוב - אם יאושר - ותיכנס למדד ת"א-75? התשובה, לפי הערכות בשוק, הינה שלילית, וזאת על אף מצגת שהציג מוטי זיסר לבנק הפועלים בה הראה כי החברה תהיה שווה מעל 3 מיליארד שקל אחרי הסדר חוב. "לומר שאלביט הדמיה תהיה שווה מיליארדים אם ממירים את החוב למניות זה לא רציני, זה ניתוח ילדותי", אומר גורם בשוק ההון המכיר את הנושא מקרוב. "זה כמו לקחת את המשכנתא שלך, להמיר אותה להון עצמי ואז לומר: 'יופי, אני גם מיליונר וגם יש לי דירה'. לצורך העניין, אם היו עושים את התרגיל הזה על קבוצת עזריאלי, היא לא הייתה מניית מעו"ף אלא מניה גדולה ב-S&P 500".

חברת הסלולר פרטנר (5.6, -0.88%) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. פרטנר רשמה ירידה של 20% בהכנסות השנתיות וירידה דומה בהכנסות הרבעון, ל-5.5 מיליארד ו-1.25 מיליארד שקל בהתאמה. הרווח הנקי לכל 2012 עלה ב-8% ל-478 מיליון שקל, וברבעון הרביעי החברה עברה לרווח של 102 מיליון שקל, לעומת הפסד של 188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אנליסטית הפארמה שרון די סטפאנו מציעה למשקיעים לשים לב לאישור מעמד תרופת יתום שקיבלה בשבוע שעבר פלוריסטם עבור הטיפול שהנה מפתחת למחלת האנמיה האפלסטית: "שני האישורים שקיבלה פלוריסטם ( 1224 -1.13% )למעמד תרופת יתום, האחד באנמיה אפלסטית והשני במחלת ברגר, ממצבים את פלוריסטם כחברת תרופת עם פוטנציאל שכדאי לשים לב אליה", אומרת די סטפאנו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully