וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם ננעל במגמה חיובית

משה גולן

28.2.2013 / 16:40

על רקע הנעילה החיובית בבורסות העולם ננעל גם המסחר בבורסה התל אביבית במגמת עלייה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום (ה') בעליות שערים, בעקבות הנעילה החיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה אמש. המשקיעים בעולם התעודדו מהצהרותיו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי שצידד בתוכניות להקלה כמותית ואף הזהיר מהקיצוצים הצפויים להיכנס לתוקף ביום שישי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

נתוני בורסה 28.3.2013. גלובס
נתוני בורסה 28.3.2013/גלובס

במאקרו, שיעור האבטלה בישראל ירד ל-6.5% בחודש ינואר לעומת 6.8% בדצמבר - כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד מעט ל-59.3% מ-59.4%.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים של יותר מ-1%, כאשר ברננקי המשיך את עדותו החצי שנתית בקונגרס ותמך במדיניות המוניטרית שנקט הבנק המרכזי בשנים האחרונות. להערכתו של יו"ר ה'פד' שיעור האבטלה בארה"ב יירד לרמה של 6% רק בעוד 3 שנים ועד אז הוא ימשיך להדפיס כסף ולהזרימו לשוק במטרה להמריץ את הכלכלה. (לסיפור המלא)

מן העבר השני של האוקיינוס, נראה כי ברננקי הצליח להשכיח מהאירופים את הפלונטר האיטלקי שאליו הם נקלעו יום קודם. זאת, לאחר שמפלגתו של סילביו ברלוסקוני, ראש הממשלה הקודם שמתנגד לרפורמות וצעדי הצנע, הצליחה לגרוף יותר מ-29% מקולות הבוחרים לבית התחתון. לאחר יום תנודתי במיוחד בורסות אירופה ננעלו אתמול בעליות שערים חדות.

ובזירה המקומית, נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר נאם אמש בקריה האקדמית קרית אונו על הכלכלה העולמית והמשק הישראלי. "אנחנו רחוקים היום מהמסלול שקיווינו להגיע אליו. מי שאחראי לגרעון הוא בעיקר המשק שצמח יותר איטי מהצפי. תחזית האוצר מתחילת 2011 לגביית המסים הייתה מאוד אופטימית. וגם בפעם הראשונה מזה המון שנים הממשלה הוציאה יותר כסף מהתכנון המקורי", דברי פישר. (לסיפור המלא)

כלל ביטוח מחלקת דיבידנד

אלביט הדמיה (955 -6.37%) הודיעה אתמול לבורסה על הגעה להבנות בלתי מחייבות בנוגע להסדר החוב מול נושי האג"ח הגדולים שלה - הקרנות הזרות יורק ו-DK Partners, המחזיקות בכ-20% ובכ-15% מהחוב, בהתאמה.

כלל ביטוח (5860 -0.34%) הודיעה היום כי תחלק דיבידנד בשיעור של 120 מיליון שקל. יום הקום הוא ה-7 במארס כאשר יום התשלום הוא ה-21 במארס. לאחר תשלום הדיבידנד יתרת רווחי החברה תעמוד על 1.9 מיליארד שקל.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי טבע (13760.00 -1.99%) הורידה בשבועות האחרונים מספר אצוות (מספר סידורי) של תרופות שהיא משווקת באנגליה ובהונג-קונג.

אתמול נערך בכנסת "כנס חרום" נגד מכירת כיל (4814.00 +1.24%) לפוטאש הקנדית: ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הביע התנגדות נחרצת למכירה ואמר כי "מכירה של כיל לחברה זרה היא הפקרה של תושבי הנגב וסטירת לחי לכל אזרחי ישראל".

אתמול הודיע מנכ"ל בזן (193.8 +0.47%) פנחס בוכריס כי הוא פורש מתפקידו. ‎‎גורמים במשק האנרגיה העריכו כי חיכוכים על רקע אישי עם יו"ר בזן החדש, עקיבא מוזס, וחוסר שביעות רצון מצד בעלי השליטה בחברה, הם שהובילו להתפטרותו המפתיעה של בוכריס.

אנליסטית הפארמה שרון די סטפאנו מציעה למשקיעים לשים לב לאישור מעמד תרופת יתום שקיבלה בשבוע שעבר פלוריסטם (1237 +0.73%) ."פלוריסטם בפוזיציה מושלמת לקבלת אישור מזורז מה-FDA", לטענתה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully