וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור משכנתא: כך תקטינו את ההחזר החודשי

שלומית צור

3.3.2013 / 13:47

משפחות שנטלו משכנתאות לטווח של עד 28 שנה ו"נחנקו" עם החזרים חודשיים עצומים, מספרות איך הרימו את הראש מעל המים

רק אחת מתוך חמש משפחות בישראל ממחזרות את המשכנתא. כך עולה ממחקר שעשתה חברת מיטב יועצי משכנתאות (באמצעות מכון המחקר פאנלס) בחודש נובמבר האחרון בקרב 301 משיבים שנטלו משכנתאות. הסיבות העיקריות שעלו במחקר שלא למחזר משכנתא הן רתיעה מהפרוצדורה שנתפסת כמסובכת וחשש מקנסות ועמלות.

"רוב המשפחות בישראל מנהלות מערכת יחסים ארוכה עם המשכנתא שלהן", אומר מוטי ויזל, יועץ בכיר למיטב יועצי משכנתאות, "הן נוטלות אותה עם רכישת הדירה הראשונה וממחזרות אותה רק כאשר הן מחליפות דירה. להערכתנו, במרבית המקרים תהליך של מיחזור יכול לחסוך בין עשרות למאות אלפי שקלים למשפחה".

מנכ"ל חברת עתיד משכנתאות, עידן אלקבץ, מסביר אף הוא כי לפי נתוני בנק ישראל, בין 700 ל-800 משקי בית משלמים משכנתאות, ורק 15% מתוכם ממחזרים את המשכנתא.

משפחות שלקחו משכנתאות. איל יצהר, גלובס
משפחות שלקחו משכנתאות/גלובס, איל יצהר

במוסף הנדל"ן של "גלובס", שיחולק הערב (א'), אנו מביאים את סיפוריהן של 4 משפחות ש"נתקעו" עם החזרים חודשיים גבוהים על המשכנתא - והצליחו לחסוך אלפי שקלים בעקבות מחזור המשכנתא.

משפחת שרב, למשל, רכשה ב-2008 דירת מגורים ברחוב הרב ברלין בירושלים, ונטלה משכנתא בסכום של 780 אלף שקל. לדברי נחום שרב, העוסק בתאורה ובאמנות, המשכנתא התחלקה לשתי הלוואות, האחת ל-11 שנים והשנייה ל-28 שנים. הריבית בגין שתי ההלוואות צמודות המדד עמדה על 3.85% וההחזר החודשי הגיע ל-4,700 שקל לחודש. עם מחזור המשכנתא הופחת ההחזר החודשי ל-4,100 שקל לחודש.

בכתבה מובא גם, בין היתר, סיפורו של בני עוקשי, העובד כמנהל מחלקת הרכב בעיריית רמת השרון. עוקשי רכש בתחילת 2006 מגרש בשכונת נווה מגן בעיר, והקים עליו בית בשטח 220 מ"ר. הוא נטל משכנתא לצד הלוואות שניתנו לו מהבנק באמצעות כרטיסי אשראי, ואף כמה הלוואות מסחריות, הידועות בריביות גבוהות יחסית, שרק הן כללו 7,500 שקל מההחזר החודשי. כשבא למחזר בחברת TIM, עמד ההחזר החודשי שלו על 21 אלף שקל בגין הלוואות בסך 2.2 מיליון שקל. מאחר שנותרו לו באותה נקודת זמן עוד 18 שנה לתשלום ההחזרים, ביקש עוקשי להקל על ההחזרים החודשיים. בסופו של התהליך ירד ההחזר החודשי ל-13 אלף שקל.

משפחות שלקחו משכנתאות. איל יצהר, גלובס
משפחות שלקחו משכנתאות/גלובס, איל יצהר

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully