וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מילארדרים יש בעולם? תלוי את מי שואלים

3.3.2013 / 15:16

ההערכות לגבי מספר המיליארדרים בעולם שונות ונעות בין 1,453 לכ-4,000 איש ברחבי העולם. בכל מקרה הונם של 10 העשירים בעולם צמח ב-2012 ב-250 מיליון דולר ליום

לא צריך להיות מילארדר בכדי להתעניין בשאלה, כמה מיליארדרים חיים היום בעולם. אתר CNBC, ניסה בסוף השבוע האחרון, להעניק לשאלת מיליון הדולר (או בעצם, מיליארד), תשובה מעט יותר מדויקת וברורה.

ובכן, הוא ניסה.

בדיוק כמו אתר "בלומברג" וכמו מגזין "פורבס", ביקשו באתר להביא לקוראים הערכה עדכנית לשפע ולעושר. בהסתמך על דוח "Hurun" האחרון, הסוקר גם את רשימת עשירי סין, קיימים נכון להיום 1,453 מיליארדרים (במונחי דולרים) מסביב לעולם כולו. יחד, הם מחזיקים סכום הקרוב ל- 5.5 טריליון דולר. סכום זה, רק לשם הפרופורציה, שקול לתמ"ג של סין.

אולם להערכות אלו יש גם השגות. רופרט הוגרף, חוקר בכיר ב"Hurun", סבור שמדובר בהערכת חסר, ושהמספר האמיתי בעצם כפול פי 3. לדעתו, מספר המיליארדרים בעולם נאמד למעשה בכ-4,000. הוא מסביר את ההפרש בכך שרבים מבעלי ההון, מעדיפים מסיבה זו או אחרת לשמור את הדבר בסוד, ולהסתפק בפרופיל כמה שיותר נמוך.

בהנחה שנצמד לנתונים הקיימים (אלה המתמקדים ב-1,453 מיליארדרים), ונתמקד רק ב"שמנה וסלתה" של בעלי המיליארד, דהיינו בבעלי הממון המסתכם ב-10 מיליארד דולר ומעלה, נגלה כי הדוח מוצא 108 אנשים שכאלה. ברשימה הזו תוכלו למצוא שמות כמו ווארן באפט, קרלוס סלים, ביל גייטס ועוד.

מה שעוד עולה מהדוח, הוא שגילו של המיליארדר הממוצע הוא 63, בדגש על מיליארדר, היות שרק אחת לעשרה מיליארדרים היא אישה.

ועוד דבר, קחו בחשבון שהונם של 10 הגדולים גדל בשנת 2012 בכ-250 מיליון דולר ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully