וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח ללאומי - צפי להפסד של 100 מיליון שקל

גיא קצוביץ'

4.3.2013 / 9:20

על רקע הפרשות של כ-340 מיליון שקל, בגין פרשיית העלמות המס של הבנק בארה"ב ותכנית ההתייעלות בבנק צופה בנק לאומי הפסד ברבעון הרביעי של 2012

בנק לאומי מודיע היום (ב') על אזהרת רווח לרבעון הרביעי של שנת 2012, כשהוא צופה הפסד של כ-100 מיליון שקל ברבעון זאת - וזאת, בעיקר על רקע הפרשות של כ-340 מיליון שקל, בגין פרשיית העלמות המס של הבנק בארה"ב וכן לאור הפרשה נוספת לפיצויי פרישה לעובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות של הבנק.

לפיכך, צפוי הבנק להציג רווח נקי של כ-1.09 מיליארד שקל בסיכום השנה כולה. "נתונים אלה אינם כוללים את התוצאות העסקיות של החברה לישראל שאינן ידועות לבנק בשלב זה ושטרם פורסמו", לשון הודעת הבנק.

בבנק לאומי מבהירים כי הפרישו כ-340 מיליון שקל במסגרת כיסוי הוצאות כתוצאה מהחקירות שמנהלות הרשויות בארה"ב בעניין חקר לקוחות הבנק, שלפי החשד העלימו מס במדינה. גם בנק מזרחי טפחות נמצא תחת חקירה, לצד בנקים זרים אחרים. הבנק השוויצרי UBS כבר שילם 780 מיליון דולר כקנס, כדי להסדיר את הפרשה.

"ההפרשה (של כ-340 מיליון שקל - ג"ק) נועדה לכסות הוצאה שעלולה להיגרם לקבוצה כתוצאה מהחקירות שמנהלות הרשויות בארה"ב בעניין לקוחות שהם נישומי מס בארה"ב", לשון הודעת הבנק. "יצוין כי החקירות מתייחסות לשנים 2002 עד 2010. הפרשה זו כוללת גם הוצאות ליועצים ונותני שירות חיצוניים אשר נשכרו על-ידי הבנק, בקשר עם ביצוע החקירות".

בלאומי מבהירים כי לאור חוסר הוודאות באשר לסכום ההוצאה הסופי כתוצאה מהחקירה, "קיימת אפשרות שההוצאה הסופית תהיה גבוהה משמעותית".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully