וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניית גוגל בשיא של כל הזמנים

4.3.2013 / 23:13

אחרי שהמסחר התנהל בירידות, הנעילה הייתה דווקא חיובית. מניית אפל נפלה לשפל של שנה, בשל אכזבה מהפיצויים שתקבל מסמסונג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, לאחר שמרבית היום התנהל בירידות על רקע המשבר הפיסקאלי בארה"ב אשר מעלה את מפלס החששות, בשילוב החשש כי הצמיחה בסין תיפגע בעקבות צעדים לריסון מחירי הדיור עליהם הכריזה הממשלה בסוף השבוע.

כאמור, אחד הנושאים שעומדים לנגד עיניהם של המשקיעים בימים אלו הוא המשבר הפיסקלי בארה"ב. המחוקקים בקונגרס לא הצליחו להגיע לעמק השווה ובסוף השבוע נכנסו לתוקפם קיצוצים רוחביים בהיקף של 85 מיליארד דולר בשנה הקרובה וכ-1.2 טריליון דולר ב-10 השנים הקרובות. הנשיא אובמה הזהיר כי אם לא יימצא פתרון בקרוב הקיצוצים עלולים לגרוע מהתמ"ג כ-0.5% ב-2013.

המשקיעים בוול סטריט הגיבו גם לצעדים עליהם הכריז הממשל הסיני במטרה לרסן את שוק הדיור. בסוף השבוע הודיע הקבינט בסין לערים המאופיינות ב"עלייה מהירה מדי" במחירי הנכסים להעלות את ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה שנייה ומעלה, כמו גם להעלות את הריביות על המשכנתאות. המטרה היא להרחיק את משקיעי הנדל"ן שמנסים לגרוף רווחים תוך ספקולציות על מחירי הנכסים, ובכך מסתכנים בעסקאות ממונפות וגורמים לעליות מחירים. הממשל הסיני הטיל גם מס של 20% על רווחי המשקיעים ממכירת נכסי נדל"ן.

ובזירה האירופית, שרי האוצר של גוש האירו, שפתחו היום את פגישתם השבועית בבריסל, דנים במשבר הכלכלי ובתוכנית החילוץ שבכוונתם להעניק לקפריסין. ברומא, מנהיג המפלגה הדמוקרטית פייר לואיג'י ברסני אמר היום כי להערכתו המדינה תערוך בחירות נוספות בסוף השנה, לאחר שהממשלה תעביר חוקים אלקטורליים חדשים.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו כלל. במהלך השבוע צפויים להתפרסם מספר נתונים מהותיים - בעוד גולת הכותרת של נתוני המאקרו תהיה ביום שישי, אז יפורסם דוח התעסוקה לחודש פברואר. לפי הצפי בשוק, נוספו למשק האמריקאי כ-158 אלף משרות, לעומת 157 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 7.9%.

באפט מרגיע

אמנם המדדים המרכזיים בוול סטריט הגיעו לשיאים חדשים בשבועות האחרונים ומדד הדאו ג'ונס אף כבש שיא חדש של 5 שנים, אך עובדה זו לא מנועת מהמשקיע האגדי וורן באפט להמשיך ולהיות אופטימי, לפחות בטווח הארוך יותר.

בראיון ל-CNBC גורו ההשקעות ומנכ"ל חברת האחזקות ברקשייר הת'אוויי טען כי הוא עדיין רוכש מניות, לא משום שהוא מאמין כי ערכן יעלה בטווח הקצר, אלא, כהרגלו הוא מאמין בהשקעות לטווח ארוך. באפט אף הפתיע וטען כי הוא אינו חושש יותר מדי מה"סיקווסטר", שורת הקיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר שנכנה לתוקף בסוף השבוע לאחר שהמחוקקים בקונגרס לא הצליחו להגיע לעמק השווה שידחה את רוע הגזירות. לדבריו, הקיצוצים לא יאטו במידה ניכרת את כלכלת ארה"ב משום שההוצאות הגבוהות של הממשל כבר "עושות את העבודה" ומתמרצות את הכלכלה.

סלקום וטבע במוקד

סלקום (7.13 0.97%-) דיווחה היום כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 ירד ב-7.8% והסתכם ב-189 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-48.7% והסתכם ב-113 מיליון שקל. בשורה העליונה דיווחה סלקום כי ההכנסות ברבעון הצטמקו ב-15.5% והסתכמו בכ-1.407 מיליארד שקל. מנגד, תזרים המזומנים הפנוי קפץ ב-188% והסתכם ב-288 מיליון שקל.

גם טבע (37.26 0.03%+) הישראלית ריכזה עניין לאחר הודיעה בסוף השבוע על ביצוע פירעון מוקדם של אגרות חוב שנועדו לפירעון ב-2016. האג"ח נושאות ריבית של 5.55%, בהיקף כספי של 500 מיליון דולר. הפירעון המוקדם יתבצע ב-22 במרץ.

יאהו (22.7 3.46%+) הודיעה בסוף השבוע בבלוג שלה על סגירת 7 שירותים לא רווחיים, וזאת במסגרת מה שהגדירה כי בחינה מתמשכת של המוצרים שלה.

חברת פוינטר טלוקיישן (2.85 5.56%+) דיווחה היום על רווח תפעולי של 5.1 מיליון דולר ב-2012, בהשוואה להפסד תפעולי של 2.6 מיליון דולר ב-2011. הרווח נקי הסתכם בכ-1.2 מיליון דולר, 0.23 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של 8.5 מיליון דולר, 1.79 דולר למניה, ב-2011.

מניית אפל (419.90 2.46%-) ירדה היום לשפל של שנה על רקע פיצויים מאכזבים שתקבל מסמסונג במסגרת משפט הפטנטים של שתי החברות, בעוד גוגל (821.39 1.89%+) טיפסה לשיא כל הזמנים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully