וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ביצעו עבירות מס בהיקף של 147 מיליון שקל

חן מענית

5.3.2013 / 12:25

ג'קי שבירו מור ואבנר שפיר מואשמים בביצוע עבירות מס חמורות בהיקף של יותר מ-147 מיליון שקל. שני האחים מואשמים שהם הסתייעו בחברות ואנשי קש לביצוע העבירות

לבית משפט השלום בתל אביב יפו, הוגש היום כתב אישום חמור נגד האחים ג'קי שבירו מור ואבנר שפיר, הנאשמים בביצוע עבירות מס בסכום העומד על סך של יותר מ-147 מיליון שקל. בנוסף מיוחסות לנאשמים עבירות של סחיטה באיומים.

ביחד עם כתב האישום הוגשה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.

כתב האישום הוגש על ידי עורכות הדין רבקה פיינר ועילית פאלוך מהמחלקה המשפטית של רשות המסים, לאחר חקירה מורכבת שנערכה במשותף על ידי יחידת יהלום – היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ויחידת חקירות מע"מ חיפה ובסיוע משטרת ישראל - יאל"כ.

על פי כתב האישום, את עבירות המס המיוחסות להם ביצעו הנאשמים תוך שימוש במספר חברות וזאת בנסיבות מחמירות, נוכח כמות העבירות שביצעו, המרמה והתחכום בהם נקטו, השיטתיות בה פעלו, משך זמן ביצוע העבירות וסכומי המס מהם התחמקו.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2007 – 2012 פעלו הנאשמים לביצוע עבירות מס בהיקף ניכר תוך שימוש, בין היתר, בחברות שונות (דליס 2001, י.ש. המובילים, א.ד. נתיבי המרכז) הרשומות על שמם ועל שם אנשי קש אחרים.

ע"פ כתב האישום הוציאו הנאשמים חשבוניות מס פיקטיביות במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס, בסכום כולל של לפחות כ-110,000,000 ש"ח, מבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בהן. את סכומי המע"מ שגבו מלקוחותיהם, בסך של למעלה מ-15 מיליון שקל ועמלות נוספות, שלשלו הנאשמים לכיסיהם. כמו כן נטען בכתב האישום, כי בתקופה הרלבנטית ניכו הנאשמים בדוחות למע"מ מס תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות וסתמיות בדוחות למס הכנסה, בסכום כולל של למעלה מ-20 מיליון שקל, זאת במזיד, תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה ובכוונה להתחמק מתשלום מס.

  • עוד באותו נושא:
  • עבירות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully