וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו נשלחת לפירוק - בן דב משקיע באג"ח של חג'ג'

‎‎אביב לוי ‏‏

5.3.2013 / 16:30

ביהמ"ש שלח את חברת טאו של בן דב לפירוק, תוך השמעת ביקורת חריפה על כך שבן דב לא מעביר כספים לחברה. זה לא מנע מבן דב להשקיע מאות אלפים בהנפקת אג"ח של חג'ג' נדל"ן

‎‎יום לאחר שהשופט אילן שילה שלח את חברת טאו לפירוק, תוך השמעת ביקורת חריפה מצד נאמן האג"ח של החברה על בעל השליטה, אילן בן דב ("חב לחברה סכום של כ-3.5 מיליון שקל, שאותו אין הוא נדרש לפרוע ואינו משלם, וזאת כאשר החברה אינה מסוגלת לשלם את התשלומים המינימליים להחזקתה"), מתברר כי אותו בן דב השקיע מאות אלפי שקלים בהנפקת האג"ח של חברת חג'ג' נדל"ן שנסגרה אתמול (ב'). כך נודע ל"גלובס".

‏‏הנפקת חג'ג' נדל"ן, שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', זכתה להצלחה חלקית בלבד, מה שמעיד שוב (לאחר כישלון ההנפקה של מזרחי ובניו בשבוע שעבר) על הסלקטיביות בשוק גיוסי החוב.

‏החברה הסתפקה בגיוס של 59 מיליון שקל, מתוך כ-70 מיליון שקל שתכננה לגייס, בהנפקה לא מדורגת (כ-85% מהסכום המתוכנן). ‏זאת, למרות ריבית אטרקטיבית למדי של 9.45% שהציעה, ושעבוד על מניות החברה, המחזיקה במגדל הצפוני בפרויקט המשרדים שמתוכנן לקום ברחוב הארבעה בתל אביב.

‏‏ ‏‏להשלמת ההנפקה נעזרה החברה בגופים הקשורים לחתמים שליוו אותה, וחלקם בגיוס הגיע לכ-30% מהסכום, שהם כ-20 מיליון שקל. ‏

‏כ-6 מיליון שקל מתוכם הושקעו על ידי בית ההשקעות ילין לפידות, שב-50% ממנו מחזיקה לידר שוקי הון, שחברת החיתום שלה לקחה חלק בהנפקה.‏‏

‏"חג'ג' הנפיקה אג"ח במח"מ של 2.8 שנים בריבית קבועה של 9.45%, המקבילה לריבית צמודה של 6.45% (בהנחת הצמדה של 3% בשנה)", אמר יו"ר קבוצת חג'ג', צחי חג'ג', "הצלחנו לגייס 60 מיליון שקל בגין פרויקט מגדלי הארבעה, עבורו כבר גויסו 101 מיליון שקל. הגיוס היה כנגד רווחי המגדל היזמי (הצפוני) במגדלי הארבעה. למיטב הבנתנו, הגיוס המוסדי נערך בימים פחות טובים בשוק, ולכן נתקל ביקוש קטן מהמצופה. עם זאת, אנו שבעי רצון מהאמון שמובע בחברה, ומסתפקים גם בגיוס הנוכחי. האג"ח הקודם שהנפיקה החברה (אג"ח ג') נסחר בסביבות של 5% צמוד מדד, דבר שמביע את האמון בחברה ובנייר".

‏‏"בסך הכול זו הנפקה מוצלחת", הוסיף יהונתן כהן, משנה למנכ"ל כלל חיתום, שהובילה את ההנפקה, ‏"התשואה הולמת את רמת הסיכון. גם החברה מרוצה, וגם המשקיעים שהשתתפו בהנפקה".

‏‏חג'ג' פועלת בתחומי ייזום נדל"ן, ניהול וארגון קבוצות רכישה, תמ"א 38 ונדל"ן להשקעה בישראל, בעיקר בתל אביב.‏ החברה הבת, רג'נסי, הודיעה היום כי זכתה, יחד עם שותפים, במכרז להקמת פרויקט מגורים של 83 יחידות דיור בשכונת כוכב הצפון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully