וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט; מדד הדאו טיפס לשיא היסטורי

פאדי מועלם

5.3.2013 / 23:31

המדד נעצר ב-14,254 נק'; אפל הוסיפה 2.65%. בארצות הברית עדיין לא הצליחו להגיע לפשרה בנוגע ל"סקוויסטר". הכלכלן הראשי של HSBC מביע זלזול בתחזיות הצמיחה של הקונגרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים, כשהדאו ננעל בשיא כל הזמנים - 14,254 נקודות. המשקיעים בוול סטריט התעודדו מהעליות שנרשמו במהלך היום בבורסות העולם, החל מאסיה ועד אירופה, ונראה שהם התעלמו מהמשבר הפיסקלי המאיים על כלכלת המדינה. זירת המאקרו הייתה דלילה היום, כאשר מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים רשם קריאה גבוהה מהצפי וסיפק דלק נוסף לאווירה האופטימית.

כאמור, במוקד המסחר נמצאים מניות ה"בלו-צ'יפ", אותן מניות תעשייה גדולות הנסחרות במדד הדאו ג'ונס. אומנם נראה כי הדאו שבר עוד שיא, אך כלכלנים מציינים כי זהו אינו עניין של מה בכך. מדד ה"בלו-צ'יפ נחשב לברומטר ליציבות הכלכלית של ארה"ב. מעבר לכך, המדד חצה את השיא ההיסטורי שאותו הוא קבע לפני המשבר ב-2007 ונסחר היום מעל רמה של 14,200 נקודות.

בעוד האופטימיות בשווקים בשיא, לא כל האנליסטים מרוצים וחלקם מזהירים מפני תיקון כואב. "כאשר השווקים יבצעו פניית פרסה התיקון יהיה חד וכואב", טוען גורדן צ'רלופ, סוחר מניות בחברת ההשקעות רוזנבלט. "'הקוסם מארץ ה'פד' בן ברננקי עשה עבודה מצויינת בניפוח השווקים אך השאלה היא כיצד 'הקוסם' יוציא את הסיכה מהבלון מבלי לפוצץ אותו?", טוען צ'רלופ. "השוק יוצא משליטה וה'פד' חייב למצוא דרך להצדיק את הרמות שאליהם השווקים הגיעו ולהאט את קצב רכישות האג"ח".

סוחרים בבורסות בוול סטריט בניו יורק, פברואר 2013. AP
"כאשר השווקים יבצעו פניית פרסה התיקון יהיה חד וכואב"/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומנהיגי הקונגרס נכשלו בניסיונות שלהם במהלך סוף השבוע להגיע לפשרה בנוגע לקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה. עם זאת, הרפובליקנים בקונגרס מתכוונים להעלות הצעה חדשה שתבטיח את המשך מימון הממשל הפדראלי עד חודש ספטמבר על מנת להימנע מהשבתה של הרשויות בסוף החודש, כשיגמר המימון.

הכלכלן הראשי של HSBC סטיפן קינג אמר אתמול במהלך ריאיון לרשת CNBC כי המנהיגים בארצות הברית חיים ב"פנטזיה" בכל מה שנוגע להשפעת הקיצוץ בתקציב הפדראלי על הצמיחה בכלכלה האמריקאית.

"אם אתה מסתכל על התחזיות של משרד התקציב של הקונגרס אתה תראה שהם צופים צמיחה ריאלית של בין 4% ל-5% בין השנים 2014 - 2018. המספרים שלהם טוענים כי ארצות הברית תציג את קצב הצמיחה הגבוה ביותר בכל עשור ב-60 השנים האחרונות".

גם באירופה נרשמו היום עליות חדות בעקבות אישור שרי האוצר של האיחוד האירופי את חבילת הסיוע לקפריסין בהיקף של 17 מיליארד אירו - אך הפרטים המדוייקים של החבילה עדיין לא הוגדרו. בנוסף לכך המשקיעים התעודדו ממדדי מנהלי הרכש שפורסמו במספר מדינות באירופה ושהפתיעו לטובה.

בזירת המאקרו פורסם מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש פברואר. המדד רשם קריאה של 56 נקודות, מעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 55.4 נקודות לעומת קריאה קודמת של 55.2 נקודות. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בהיקף הפעילות.

האם המגמות באפל וגוגל יימשכו?

שתיים מהמניות המעניינות כיום בוול סטריט הן אפל (431.14, +2.64%) וגוגל (838.60, +2.08%). המשקיעים תוהים מתי תיעצר הירידה במחיר המניה של החבר כשאתמול היא הגיעה לשפל של שנה. מנגד, המניה של גוגל רושמת עליות נאות בתקופה האחרונה, מה שהגביר את הסיכויים שלה, על פי האנליסטים, להיות החברה הראשונה שחוצה את רף ה-1,000 דולר למניה.

חברת אלון USA פרטנרס (27.35, +1.45%), חברת הבת של אלון USA, פרסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי וכן את תוצאות שנת 2012. הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2012 עמד על 113.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-45.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר, 2012, עמד על 381.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-294.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה של שנת 2011.

האנליסטים בחברת Cantor Fitzgerald העלו את ההמלצה שלהם למניית יאהו (22.95, +1.10%) מ"החזק" ל"רכישה". בחברה מעריכים שמצבה הכלכלי של יאהו התייצב ובשל כך הם העלו גם את מחיר היעד של המניה ל-26 דולר למניה מ-21 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully