וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגרש בבירה שגרר הצעות של 366% מעל המינימום

אורי חודי

7.3.2013 / 14:38

הקרב על המגרש האחרון במתחם משרד החוץ בירושלים: הפרש של עשרות מליונים בין ההצעות, 17% מעל השומה, 366% מעל המינימום

התחרות על המגרש האחרון במתחם משרד החוץ בירושלים הוביל לפער אדיר בין ההצעות, להצעות גבוהות משמעותית ממחיר מינימום של המינהל ואף ממחיר השומה.

חברת אוסיף מקבוצת ישרס זכתה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל לרכישת קרקע בשטח כ-11 דונם בירושלים תמורת למעלה מ-170 מיליון שקל לא כולל פיתוח. מדובר במגרש הממוקם במתחם משרד החוץ שהוא למעשה המגרש האחרון שיצא לשיווק. בתוספת הוצאות הפיתוח שעומדים על כ-26.4 מיליון שקל תשלם החברה למינהל 196.6 מיליון שקל. על פי המכרז בו זכתה החברה, המגרש המדובר מאפשר בניית 180 יחידות דיור מה שמשקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה 1.09 מיליון שקל.

למכרז הוגשו 5 הצעות בסך הכל. הצעתה הזוכה של חברת אוסיף הייתה גבוהה בלא פחות מכ-68 מיליון שקל מההצעה השנייה שהוגשה ועמדה על כ-102 מיליון שקל. במקביל, ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכ-17% ממחיר השומה שקבע השמאי הממשלתי על הקרקע שעמדה על כ-145.5 מיליון שקל וגבוהה בלא פחות מ-366% ממחיר המינימום שהציב המינהל שעמד על כ-36.4 מיליון שקל בלבד.

מחברת אוסיף נמסר כי בכוונתה לקדם במקום פרויקט מגורים בהיקף של כ-200 יחידות דיור בתוספת אלף מ"ר עבור שטחי מסחר. בחברה מעריכים כי עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט תסתכם בכ-400 מיליון שקל וההכנסות הצפויות יעמדו על כ-500 מיליון שקל.

שלמה איזנברג, מנהל העסקים הראשי של קבוצת ישרס אמר בעקות הזכייה במכרז: "אנו נרגשים על הזכייה בקרקע. מדובר בעתודת הקרקע האחרונה למגורים במתחם בנייני האומה, בכניסה לעיר, באחד מהאזורים המבוקשים בעיר ירושלים. אזור זה נמצא בתנופת פיתוח אדירה, במגורים, במשרדים, במלונאות ובמסחר. לאחרונה הוחל בהקמת מתחם בתי קולנוע מעל חניון הלאום, מול בית המשפט העליון ובהמשך צפויה בניית מתחם ראש הממשלה, לרבות מגורי השרד. הנגישות לרכבת הקלה ולרכבת המהירה (העתידית) לתל אביב, והקרבה לאזורי מסחר תרבות ופנאי הופכת את האזור כולו למתחם עירוני מרכזי, בעל אופי של שימושים מעורבים ובתכנון מודרני ועכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully