וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס בשיא חדש

גיא קצוביץ'

11.3.2013 / 22:26

גוגל נסחרת סביב שיא של כל הזמנים - וייתכן שהיא בדרך ל-1,000 דולר. חברת טאואר הודיעה היום כי זכתה במספר פרויקטים ומנייתה זינקה

מסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות. מדד הדאו ג'ונס בשיא חדש ומדד ה-S&P 500 רחוק כ-1% משיא כל הזמנים. כל זאת, לאחר נתוני התעסוקה המעודדים שפורסמו ביום ו', ובעוד באירופה מתגבר החשש מהחרפת משבר החוב על רקע הורדת הדירוג של איטליה. היום המסחר נפתח ב-15:30 שעון ישראל והסתיים ב-22:00 וכך עד ה-29 במרץ, אז ישראל עוברת לשעון קיץ.

האופוריה בשווקים מסרבת לדעוך. ביום שישי מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט ננעל בשיא חדש, זה היום השלישי ברציפות בעוד מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים, על רקע פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב ביום ו', אשר היוו הפתעה מסחררת.

לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי כ-236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי). התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

רואי קוזין, אנליסט ראשי ב-Utrade ממליץ על השקעה בשורט אל מול מדד הנאסד"ק: "בתקופה האחרונה, ראינו תופעה חריגה שבה הדולר מתחזק ביחס ישר לעלייה במדדי המניות בארה"ב. הדבר מעלה חשש הולך וגובר כי התחזקותו של הדולר מאותתת על תיקון רציני. זאת, מכיוון עלייה בערכו של הדולר משקפת נהירת משקיעים אל עבר נכסים פיננסיים בטוחים כמו אג"ח אמריקני".

מנגד, פרופ' ג'רמי סיגל, שידוע בניתוחים שמבוססים בין היתר על הביצועים ההיסטורים של שוק המניות, ועוזרו ג'רמי שוורץ, חוו את דעתם במאמר מיוחד במגזין בארונ'ס שעסק בשאלה עד לאן מדד הדאו ג'ונס יגיע בשנים הקרובות. סיגל ושוורץ העריכו כי מדד הדאו ג'ונס יטפס בשנתיים הקרובות ברמה של 18,000 נקודות, קרי, כ-25% מעל השיא האחרון שהוא קבע ביום שישי.

באירופה, מגיבים המשקיעים באיטליה להודעת סוכנות הדירוג פיץ', לפיה היא חותכת את דירוג האשראי של המדינה לרמה של +BBB עם אופק שלילי. הורדת הדירוג מגיעה בתקופה שבה המדינה נמצאת בתסבוכת פוליטית וגובר החשש שהמדינה צועדת לעבר בחירות נוספות.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו כלל, אולם ביום שלישי יתפרסם המאזן התקציבי הפדרלי לחודש פברואר, שצפוי להצביע על גירעון של 220 מיליון דולר.

טאואר זינקה

גוגל (834.82 0.40%+) נסחרת סביב שיא כל הזמנים - 830 דולר למניה, וגוברים הקולות הסבורים כי היא בדרכה ל-1,000 דולר. בריאן פיץ, אנליסט בג'פריס העניק לה המלצת קנייה ומחיר יעד של 1,000 דולר. כלכלני RBC Capital Markets העלו את מחיר היעד שלהם ל-950 דולר.

חברת טאואר (6.9 6.65%+) הודיעה היום כי זכתה במספר פרויקטים של לקוחות בשוק ה-FEM (ה-Front-End Module) - שבבים עבור טלפונים חכמים ומחשבים ניידים. לפי הערכות בשוק, תחום זה מכניס לטאואר עשרות מיליוני דולרים בשנה והחברה הגדילה את נתח השוק שלה בתחום. לפי הערכות, ההכנסות ב-2013 מהחוזים החדשים יכניסו לטאואר עשרות מיליוני דולרי, ב-2014 ואילך יגדלו יוכפלו למעל 100 מיליון דולר מהפעילות בתחום, וב-3-4 השנים הבאות ההכנסות יצמחו עד למאות מיליוני דולר בשנה.

חברת RRSAT (7.98 2.05%+) דיווחה היום כי הרווח התפעולי Non-GAAP ברבעון האחרון הסתכם ב-2.9 מיליון דולר – גידול של 7.3% בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון הקודם וגידול של 13.5% לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP היה 14 סנט, לעומת 12 סנט ברבעון הקודם ו-9 סנט ברבעון המקביל.

חברת סימטרון (8.36 1.83%+) הודיעה היום על סגירת עסקה גדולה עם קבוצת ענק, הנחשבת לאחת מיצרניות מוצרי המחשוב, התקשורת והאלקטרוניקה המובילות בעולם. עם לקוחותיה של הקבוצה, הממוקמת בטייוואן, נמנים מותגי האלקטרוניקה המובילים והפופולאריים בעולם.

מניית ג'נרל אלקטריק (23.62 0.63%-) ריכזה עניין על רקע דבריו של מנכ"ל החברה, שחשף כי היא מתכננת להחזיר למשקיעים 18 מיליון דולר השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully