וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ינאי מונה לסגן וממלא מקום יו"ר קרן קיסריה

סטלה קורין ליבר וטל ציפורי

16.3.2013 / 12:19

על התפקיד התמודדו בין היתר דליה איציק ומשה אדרי מקדימה והשר היוצא שלום שמחון. עד לאחרונה הכחיש ינאי את דבר מועמדותו לתפקיד

שלמה ינאי, מנכ"ל טבע לשעבר, מונה לסגן יו"ר קרן קיסריה. הבחירה בינאי היתה בחירה אישית של הברונית אריאן דה רוטשילד, שלפני כשבועיים הגיעה לישראל למשך כמה שעות. על הבחירה בתפקיד, כמחליפו של עו"ד דוד אפרתי, התמודדו בעיקר פוליטיקאים שלא מצאו את מקומם בכנסת הנוכחית, בראשם דליה איציק ומשה אדרי מקדימה והשר היוצא שלום שמחון.

עד לשבועות האחרונים נחשב מינויה של איציק כבטוח, בעיקר בגלל קשרים שיש לכמה ממיודעיה עם הברון בנימין דה רוטשילד, שהוא יו"ר הקרן. יש לציין כי בפנייה שנערכה לינאי לפני מספר ימים הכחיש ינאי מכל וכל את מועמדותו ואת האפשרות שיתמנה לתפקיד.

הבעלות על קרן קיסריה היא של המדינה ושל משפחת הברון. היא נהנית מנכסים בשווי מיליארדי שקלים ומרווחים שנתיים של עשרות מיליונים משתי חברות בת, הקרן לפיתוח קיסריה והחברה לנכסי קיסריה. בקרן הון נזיל של כמיליארד שקלים, שהיו אמורים על פי ההסכם בין המדינה למשפחת הברון להיות זה מכבר מחולקים לתרומות לצורכי חינוך.

בין המדינה לברון יש כמה מחלוקות מתמשכות. אחת מהן נוגעת לפטור ממס שהקרן ניכסה לעצמה ושהתאפשר כאשר שמעון פרס, היום הנשיא, היה שר האוצר. רשות המסים הוציאה ב-2008 שומה בגובה של כ-150 מיליון שקלים, ומקיימת משא ומתן מתמשך עם אנשי הקרן והברונית. כמו כן קיימת אי נוחות רבה בשל אופן הניהול של כספי הקרן, שמצא ביטוי בדוח מבקר מדינה, הנוגע לאי מילוי המשימות שלהן מיועדים כספי הקרן.

במשרד האוצר ורשות החברות, שהקרן אמורה להיות כפופה אליהם, התבטאו באחרונה נגד ההתנהלות לאיתור ומינוי סגן היו"ר. הברונית מינתה ועדה שבה אנשיה בלבד, ולא יידעה את המדינה, השותפה ב-50% , על מהלכי האיתור, המיון וזהות בעל התפקיד. עם זאת קשה להניח ששר האוצר הנוכחי או הבא יסרבו לדרישת הברונית למנות את ינאי. בחירתו של ינאי, כאיש עסקים, על פני פוליטיקאים לשעבר בעלי קשרים בממשלה ובכנסת, אפשר שיש בה כדי לסמן תקופה חדשה והתנהלות עסקית יותר של הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully