וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"176 מיליון שקל על פנטהאוז - דרישה מופרכת"

קובי ישעיהו

20.3.2013 / 14:06

רויטל אגמי ואנה בראלי מנכ"ליות R&A שיווק דירות יוקרה: "בעלי דירות היוקרה בת"א, דורשים מחירים מופקעים, מה שגורם בפועל להקטנת הביקוש ובסופו של דבר לירידה במחירים"

מחירי דירות היוקרה בתל אביב ירדו משמעותית בשנה האחרונה. הגורם העיקרי לכך הם דווקא בבעלי הדירות, שמבקשים מחירים מופקעים ולא ריאלים, שמביאים בסופו של דבר להקטנת הביקוש ולירידה משמעותית במחיר הסופי. למרות שיש ירידה בביקוש לדירות הפאר, ישנם לא מעט פרויקטים עם דירות יוקרה ועם למעלה מעשרה פנטהאוזים שיוצאים לשוק במקביל, כל זאת כשבעבר יצאו לשוק רק 3 פנטהאוזים בלבד.

"הדרישה של ענבל אור לקבל 176 מיליון שקל עבור דירת פנטהאוז בתל אביב, מופרכת ואינה תואמת את מחירי השוק הריאליים של דירות הפאר בתל אביב, שנמצאים כעת בירידה" כך טוענות רויטל אגמי ואנה בראלי, מנכ"ליות חברת R&A שיווק דירות יוקרה.

"פנטהאוז בקומה ה-36 במגדלי מנהטן היוקרתיים בת"א, הוצע למכירה לפני כשנתיים במחיר של 30 מיליון שקל, מחיר שאינו ריאלי או תואם את השווי האמיתי שלו. כיום, הנכס מוצע למכירה ב- 18 מיליון שקל, מחיר המשקף את ערכו האמיתי בנדל"ן נכסי היוקרה בתל אביב".

"דוגמא נוספת, הוא דופלקס בקומה ה-38 במגדל מנהטן בשטח של כ-420 מ"ר, עבורו דורשים בעליו מחיר של 100 מיליון שקל - זה שוק לא הגיוני של דרישות דמיוניות - אי אפשר לדרוש מחירים מופרכים שכאלה ולצפות שנכסים אלו ימכרו. השוק נאלץ להתאפס כעת מחדש על רמת מחירים סבירה ולהתאים עצמו למחירי השוק הריאליים" מסבירה אגמי.

היום, ניתן לומר בברור שמחאת הדיור של קיץ 2011, לא רק שלא עצרה את שיווק הדירות במגדלי היוקרה, היא גם לא השפיעה על מחירן. מה שכן עשוי להשפיע על המחיר הוא ריבוי הפרויקטים של מגדלי יוקרה עם עשרות פנטהאוזים שיוצאים היום לשיווק במקביל.

הנדירות וערך הנכס של מגדלי היוקרה מאבדים מערכם וזה עשוי לגרום להורדת מחירים. בעבר, כשמספר דירות היוקרה בשוק היה קטן, אנשים שילמו מחירים גבוהים ואילו היום ניתן למצוא את אותן דירות במחירים נמוכים הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully