וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב הח"כים המבוקש ביותר - אופל ב-181 אלף שקל

דובי בן גדליהו

21.3.2013 / 17:10

בנוסף הוזמנו כמה עשרות ג'יפים מדגם CX5, פורד מונדיאו ומאזדה 6 החדשה. רק חברי כנסת בודדים הזמינו את המכונית ההיברידית טויוטה "פריוס". הצבע המועדף: כסף

חברי הכנסת החדשה, שהושבעו השבוע, עתידים להיכנס בקרוב לכלי רכב "מהניילונים". בימים אלה מושלמת ההזמנה הפרטנית של חברי הכנסת מתוך רשימה ארוכה של דגמים, שיסופקו להם בליסינג תפעולי במסגרת המכרז, שנסגר עוד לפני הבחירות.

מבחירת הח"כים, עד כה עולה כי הדגם המבוקש ביותר הוא מכונית המנהלים אופל "אינסינייה" עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 220 כ"ס שמחיר הבסיס שלה כ-181 אלף שקל. מהנתונים עולה, שלמעלה מ-40 חברי כנסת הזמינו כבר את האיניסינייה, שבאופן לא מקרי גם מיובאת ומשווקת על ידי קבוצת "שלמה", שהיא החברה האם של חברת הליסינג "שלמה סיקסט" שזכתבה במכרז הכנסת.

עוד נציגות מכובדת - מעל 20 יחידות - יש לרכב הכביש-שטח האופנתי "מאזדה CX5" בגרסת ההנעה הקדמית (לא כפולה). יצוין כי זהו מכרז ההתצטיידות הראשון של הכנסת שבו נפתחה האפשרות להזמין רכבי כביש-שטח כרכב צמוד. גם הפורד מונדיאו 2 ליטר והמאזדה 6 מפגינות נוכחות בולטת עם כ-20% מהבחירות לערך. הצבע הפופולרי בבחירה הוא כסף.

מהנתונים עולה כי רק חברי כנסת בודדים הזמינו את המכונית ההיברידית והידידותית לסביבה ולחשבון הדלק - טויוטה "פריוס". יצוין כי חוזה הליסינג שקיבלה הכנסת נחשב נדיב יחסית ומחושב על פי קילומטראז' שנתי של כ-40 אלף קילומטרים לרכב. הצבע הנפוץ אגב, הוא כסף.

במקביל הזמין אתמול מינהל הרכב הממשלתי כ-25 מכוניות היברידיות מטיפוס טויוטה "פריוס" לגופי ממשלה שונים. מכונית נוספת, מדגם "פריוס פלאג-אין", הוזמנה עבור המשרד לאיכות הסביבה ותשמש ככל הנראה כרכבו הצמוד של השר החדש לאיכות הסביבה, עמיר פרץ. המכונית, ששיווקה המסחרי הרשמי מתחיל בימים אלה, מצוידת בסוללת ליתיום-איון נטענת, שמאפשרת לרכב לנוע עד 25 קילומטרים על חשמל בלבד. במשולב, מסוגלת המכונית להשיג טווח נסיעה כולל (בנזין וחשמל) של עד כ-1,200 קילומטר. בשל ירידת מחיר היאן ירד מחירה של המכונית והיא תשווק לציבור במחיר של כ-189 אלף שקל בלבד, לעומת הערכות ראשוניות של יותר מ-210 אלף שקל.

עד כה בחרו כ-70 חברי כנסת את רכבם הצמוד. עוד כ-30 חברי כנסת עתידים להיות שרים וסגני שרים ולפיכך יקבלו רכב צמוד ישירות מהמדינה. שאר חברי הכנסת טרם הגישו את בחירתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully