וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הרבעון השני: האם ההתאוששות תמשך?

נדב נוימן

30.3.2013 / 2:12

הרבעון הראשון בוול סטריט ננעל כשהמדדים בשיא והתאוששות הכלכלה נמשכת - הרבה הודות לפדרל ריזרב. ומה התרחיש לרבעון השני? "אנחנו בפני ירידה ארוכה" אומר אנליסט בכיר

הרבעון הראשון בוול סטריט ננעל בחגיגה למשקיעים. מדד הדאו ג'ונס נעל את הרבעון הראשון בעלייה של כ-11%, מדד ה-S&P 500 עלה כ-10%, והנאסד"ק עלה כ-9.3%. נראה כי המשך הדפסת הכסף על ידי הפדרל ריזרב משפיע הרבה יותר על השוק מאשר המצב השברירי באירופה או ההתאוששות האיטית בארה"ב.

וולסטריט. רויטרס
וולסטריט/רויטרס

ומה צפוי ברבעון השני? האם השוורים ימשיכו לדהור גם בחודשים אפריל-יוני? הרבה תלוי במדיניות של הפדרל ריזרב. יו"ר ה'פד' בן ברננקי הצהיר בינתיים כי הבנק ימשיך במדיניות רכישות האג"ח שלו, וסילק לעת עתה את החששות מהיום בו הוא יפסיק לתמוך בשוק. אך יש כאלה שחושבים שכדאי להיזהר עם האופטימיות. כזה הוא סטיב הוכברג, אנליסט שווקים ראשי באליוט ווייב. הוכברג מאמין כי ישנם מספר דברים שמתרחשים בשולי תשומת הלב של המשקיעים, אך עלולים לגרום לבעיות רציניות.

"יש הרבה דברים שקורים בשוליים ואנו מאמינים שיהיו להם השלכות כשאנו ממשיכים לעבר המשך השנה", הוא אומר. "אני חושב שיש סיכון אדיר בשוק, ואחת הסיבות לכך היא שאף אחד אחר לא חושב כך". בין הסיבות לפסימיות הוא מונה את הדולר המתחזק, שיעורי הריבית ארוכי הטווח שעולים מאז יולי שעבר והאופטימיות הכללית המוגזמת לטענתו. "אני חושב שאנחנו עומדים בפני ירידה ארוכה שתיקח אותנו חזרה לרמות הנמוכות של מארס 2009", לדבריו.

סוחרים בבורסות בוול סטריט בניו יורק, פברואר 2013. AP
סוחרים בבורסות בוול סטריט בניו יורק, פברואר 2013/AP

שלשום, כאמור, ננעל הרבעון השני כאשר מדד ה-S&P 500 עקף את השיא הקודם שלו. אריק דיווידסון, סגן ראש מחלקת ההשקעות בבנק וולס פארגו מציין כי "אצל רוב המשקיעים חצייה של רמה כזו או אחרת במדד לא גורמת לחשוב לשנות את האסטרטגיה, אבל זו אבן דרך בכל זאת. הגעה אליה אמורה לגרום לך לעצור ולהעריך איפה אתה ולאן אתה הולך". מנגד, מארק ארבטר, ראש מחלקת הניתוח הטכני ב-S&P Capital IQ רואה יותר מדי סימנים שליליים לאחר הראלי בשוק - סימנים שעלולים לגרום לנסיגה במדדים המובילים. ארבטר מציין כי "היעלמות הדובים" מהשוק מרמזת כי הפעילים בשוק הפכו לבטוחים מדי - איתות שלילי ביותר.

עם זאת, יש גם מי שמאמין שההתאוששות תמשיך ושכפי שהזעזועים בשוק המניות מפניהם הזהירו אנליסטים לא התממשו ברבעון הראשון, כך יהיה גם ברבעון השני. "התרחיש הבסיסי עבור הרבעון השני הוא שארה"ב תמשיך במגמת ההתאוששות, שהיא המפתח לשיפור הצמיחה הגלובלית", אומר ג'וניה טנזה, אנליסט בכיר ב-JP מורגן טוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully